به گزارش خبرنگار اجتماعی صراط ، گرایش به عضویت در این گروه های ضد فرهنگی چند سالی است که در میان جوانان ایرانی رواج پیدا کرده است و مظلوم نمایی طرفداران موسیقی زیرزمینی در نگاه جریان های معاند و کارگردانان منحرفی چون "بهمن قبادی" ، باعث شده تا برخی طیف های دختر و پسر ایرانی علاقه زیادی به عضویت در این گروه ها پیدا کنند و اکنون به کمک نظارت های ضعیف و غفلت برخی مسئولین، موسیقی های زیر زمینی مبتذل همچون موریانه در میان نوجوانان و جوانان در حال رشد است .
هر چند رشد ماهواره و علاقه دست اندرکاران شبکه های مختلف ماهواره ای به ترویج این نوع موسیقی و خصوصا سبک "رپ"(که البته به فحاشی ریتمیک شباهت بیشتری دارد تا موسیقی) را نمی توان در ترویج این نوع فعالیت ها در میان جوانان ایرانی بی تاثیر دانست، اما در همین حال ضعف نهاد های نظارتی در این عرصه که منجر به افسار گسیختگی موسیقی و رشد موسیقی های زیرزمینی شده را باید از عوامل اصلی گرایش جوانان به این پدیده ساختار شکن در جامعه دانست .
استودیو یکی از خوانندگان مطرح موسیقی رپ
اما مسئله ای که اخیرا و به شکل پدیده ای نوظهور در پرونده موسیقی های زیر زمینی مشاهده می شود ، گرایش دختران جوان به این صنعت و به دام افتادن این افراد در گروه های شیطان پرست زیر زمینی است که در پوشش فعالیت در زمینه موسیقی در نهایت به دنبال اجرای مقاصد شوم شیطانی علیه دختران علاقه مند شده به این گروه ها هستند .
طی
سال های اخیر ، عدم اطلاع رسانی مناسب در رابطه با فعالیت این گروه ها در
رسانه
های گروهی و مدارس ، منجر به این مسئله
گردیده تا برخی از دختران جوان که علاقه شدیدی به عضویت در گروه های موسیقی
دارند ، به دلیل برخی محدودیت های قانونی به طور مخفیانه به این گروه های
زیر
زمینی گرایش پیدا کنند و بنا به فضای موجود در این گروه ها دچار بزرگترین
مشکلات
اخلاقی و اجتماعی شوند.
پدیده گرایش دختران ایرانی به این گروه های منحرف ، به این دلیل می تواند بسیار خطر ناک تر از گرایش دیگر گروه های اجتماعی به پدیده موسیقی زیر زمینی باشد که این نوع موسیقیها به علت مستهجن بودن ، نوعی تهاجم فرهنگی حساب میشوند که بی حیایی و بی غیرتی را ترویج خواهند داد و اغلب مضامین آنها حاوی روابط بین دختر و پسر با چاشنی استفاده از رکیک ترین الفاظ در رابطه با اعضای بدن زنان و مردان است که بیان آنها از زبان یک دختر نوجوان و پخش آن در سطح جامعه و قرار گرفتنش در میان همسالان همان دختر به اصطلاح خواننده ، باعث الگو سازی غلطی می شود که تا سال ها بعد از آن هم نمی توان آثار مخرب ناشی از آن را در میان دختران جوان از بین برد .تبلیغ لفظی رفتارهای نابه هنجار اجتماعی در این موسیقی ها ، استفاده از زننده ترین الفاظ و به نوعی عادی جلوه دادن روابط جنسی در میان دختران و گرایش آنها به هم جنس از دیگر آفات ترویج این موسیقی ها در میان دختران جوان ایرانی است .
یکی از خوانندگان رپ که در سال 88 به نفع یکی از کاندیدا ها شعر خوانده بود
فاجعه دیگری که با وارد شدن دختران جوان به این حوزه در راه خواهد بود این است که به دلیل تأثیر پذیری بسیار زیاد موسیقیهای زیر زمینی از موسیقی غربی و اینکه در بسیاری از موسیقیهای غربی توصیفاتی از فیزیک زن و مرد رواج شدیدی دارد ، در دراز مدت با اثر گذاری روی ذهن افرادی که به این موسیقی ها گوش می دهند می تواند به عقیده بسیاری از روانشناسان منجر به بیزار شدن این افراد از جنسیت خود شده و باعث گرایش دختران به تغییر جنسیت در خود به دلیل احساس ضعیف بودن در جنسیت زنانه آنها می شود .
برسیهای اجمالی درباره عملكرد گروههای زیرزمینی نشان دهنده این نکته است كه خوانندگان زیرزمینی " فحش " را به عنوان " صداقت " ،" واقعیت " و یك ارزش انسانی تلقی میكنند وبا این استدلال كه در زندگی فردی نیز فحاشی صورت می پذیرد و برای اینكه موسیقی شان خلاف حقیقت نباشد در اشعارشان به سر دادن الفاظ بسیار ركیك می پردازند ، که با توجه به ساختار اجتماعی ایرانی های مسلمان و جایگاه والای زن در نزد آنها ، به نظر می رسد جاری شدن این الفاظ از زبان یک دختر ایرانی چه بسا آثار مخرب تری را از خواندن این فخاشی های ریتمیک که به اصطلاح به آن "رپ" گفته می شود در نزد پسران داشته و از ارزش اجتماعی بانوان و دختران جوان در چشم جوانان ما بکاهد .