سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از انتخاب نمایندگان این کمیسیون برای عضویت در مجامع و شوراهای مختلف خبر داد.


به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس با اعلام اين خبر گفت: محمدصالح جوکار به عنوان نماینده کمیسیون در هیئت امنای مؤسسه آموزشی ـ تحقیقاتی صنایع دفاعی انتخاب شد.

وی افزود: مطابق آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون امنیت ملی باید چهار عضو خود را برای عضویت در شورای حل اختلاف شوراهای وزارت کشور به صحن مجلس معرفی کند تا نمایندگان از میان آنها دو نفر را برای عضویت در شورای حل اختلاف وزارت کشور انتخاب کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: عوض حیدرپور، فتح الله حسینی، حجت الله خدایی سوری و مهدی دواتگری برای عضویت در شورای حل اختلاف شوراهای وزارت کشور انتخاب شدند، بنابراین نمایندگان یادشده به صحن معرفی خواهند شد تا دو نفر از میان آنها انتخاب شوند.

نقوی حسینی با بیان اینکه حسن کامران و احمد وحیدی نیز از بین اعضای پیشنهادی کمیسیون برای شرکت در دبیرخانه دائم کنفرانسهای بین المللی حمایت از ملت فلسطین انتخاب شدند، گفت: مطابق آیین نامه منتخبان یادشده به صحن علنی معرفی می‌شوند تا با رأی نمایندگان به عنوان عضو دبیرخانه دائم انتخاب شوند.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند برای هماهنگی بیشتر، محمدصالح جوکار و محمد اسماعیلی را برای عضویت در کمیته اجرایی پیگیری حمایت از انقلاب فلسطین به صحن علنی پیشنهاد کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مطابق آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون امنیت ملی شش عضو خود را برای شرکت در کمیسیون مشترک بررسی طرح فعالیت احزاب و گروههای سیاسی برگزید و بدین ترتیب نوذر شفیعی، حسن کامران، مهدی دواتگری، حجت الله خدایی سوری، صفر نعیمی رز و فتح الله حسینی منتخبان کمیسیون برای شرکت در کمیسیون مشترک هستند.

وی ادامه داد: کمیسیون برای انتخاب دو نفر از نمایندگان به منظور عضویت در شورای نظارت بر سفرهای خارجی در دولت، محمدرضا محسنی ثانی و صفر نعیمی رز را برای پیشنهاد به صحن برگزید.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: کمیسیون ، شورا ، مجمع ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار