نماينده مردم مسيحيان و ارامنه جنوب كشور گفت: در ايران به ويژه پس از انقلاب اسلامي جامعه اقليت ديني همواره همانند ساير شهروندان از حقوق مادي برخوردار بوده و برخلاف تبليغات مسموم برخي كشورها كه سعي در سياه‌نمايي واقعيت‌ها دارند، تضييع حقوق اقليت‌ها سخني بيهوده و غيرواقعي است.

روبرت بگلريان نماينده مردم مسيحيان و ارامنه جنوب كشور در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در واكنش به گزارش سالانه وزارت خارجه آمريكا درباره حقوق اقليت‌هاي مذهبي‌ در ايران طي سال 2011 گفت: در ايران به ويژه پس از انقلاب اسلامي جامعه اقليت ديني همواره همانند ساير شهروندان از حقوق مادي برخوردار بوده و برخلاف تبليغات مسموم برخي كشورها كه سعي در سياه‌نمايي واقعيت‌ها دارند، تضييع حقوق اقليت‌ها سخني بيهوده و غيرواقعي است.

وي در ادامه با اشاره به رعايت هميشگي حقوق و آزادي‌هاي اساسي اقليت‌هاي ديني در جمهوري اسلامي ايران  افزود: اقليت‌هاي ديني در ايران با هيچگونه محدوديتي روبرو نيستند و در كمال آرامش و آسودگي خيال در عبادتگاه‌هاي خود در سراسر كشور آيين‌نامه‌هاي مذهبي خود را برگزار مي‌كنند.

بگلريان در ادامه تصريح كرد: شرايط اقليت‌ها از حيث آزادي‌ها و امكانات از قبيل آزادي برگزاري مراسم،‌ برخورداري از امكانات آموزشي، مسائل فرهنگي و ... نسبت به گذشته هيچ تغييري نكرده است.

وي با بيان اينكه اقليت‌هاي ديني آزادانه نمايندگان خود را به مجلس مي‌فرستند اظهار داشت: در مجلس شوراي اسلامي نيز فرقي ميان نمايندگان  اقليت و مسلمانان در وضع و اجراي قوانين وجود ندارد.

بگلريان با بيان اينكه مشكلي در خصوص حقوق بشر براي اقليت‌هاي ديني در ايران وجود ندارد گفت: ايران از گذشته تركيبي از مذاهب و قوميت‌هاي مختلف بوده و در طول تاريخ نيز منافع مشترك همه ايرانيان را به هم گره زده است.

نماينده مردم مسيحيان ارامنه جنوب كشور با تاكيد بر اينكه اقليت‌هاي ديني در اين آب و خاك ريشه دارند تصريح كرد: ما اقليت‌هاي ديني در درجه اول خود را ايراني و متعلق به اين كشور مي‌دانيم و در چارچوب امنيت و منافع ملي جمهوري اسلامي ايران گام برمي‌داريم.

گفتني است؛ وزارتخانه خارجه آمريكا در گزارش سالانه حقوق اقليت‌هاي مذهبي در جهان در طول سال 2011، انتقاد از وضعيت حقوق اقليت‌هاي مذهبي در كشورهايي مانند ايران، بحرين، عراق، روسيه و ... تصريح  كرده است كه در طي اين سال "حبس، آزار و اذيت، تهديد و تبعيض" اقليت‌هاي ديني توسط جمهوري اسلامي ايران ادامه داشته است.

"انتهاي پيام"/پ3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار