نماينده كليميان در مجلس شوراي اسلامي در واكنش به گزارش اخير احمد شهيد درباره ايران و اظهار نگراني وي از وضعيت اقليت هاي ديني و قومي در جمهوري اسلامي گفت: احمدشهيد اگر خيلي نگران وضعيت حقوق بشر در ايران است، نگاهي به وضعيت حقوق بشر در بحرين و عربستان بياندازد.


سيامك مره صدق نماينده اقليت ديني كليميان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره انتشار گزارش اخير احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در سازمان ملل در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران، گفت: اساسا گزارش اخير احمد شهيد نه ارزش تكذيب دارد و نه ارزش مطرح شدن چراكه بعد از گذشت 30 سال از انقلاب، مردم ايران به اين سخنان عادت كرده و در سطح جهاني نيز اين سخنان ديگر كاربرد و ارزشي ندارد.
 

وي تأكيد كرد: اگر چنانچه اقليت هايي كه در ايران زندگي مي كنند مشكلاتي هم داشته باشند در چارچوب قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي اين مشكلات را برطرف مي كنند.
 

وي افزود: اقليت هاي ديني در ايران به هيچ وجه به بيگانگان اجازه دخالت در امورشان را نخواهند داد.
 

نماينده كليميان در مجلس شوراي اسلامي، در ادامه با انتقاد از سازمان ملل، گفت: اساسا شوراي امنيت سازمان ملل كه دستور كار خود را بر اساس نقض حقوق بشر و برابر نبودن ملت ها استوار كرده است، چطور مي تواند ادعاي دفاع از حقوق بشر بكند.
 

مره صدق با اشاره به همزيستي مسالمت آميز و طولاني مدت مردم ايران و اقليت هاي ديني اظهار داشت: حدود سه هزار سال است كه اقليت هاي ديني و قومي ايران در آرامش كامل با يكديگر با هم زندگي مي كنند و هيچگونه مشكلي با يكديگر ندارند.
 

وي افزود: اين در حالي است كه تاريخچه يهود ستيزي و يهود آزاري مربوط به غرب است و سراسر تاريخ غربي ها مملو از آزار و اذيت نسبت به اقليت ها است.
 

نماينده كليميان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: امروز هم آزار و اذيت نسبت به اقليت ها در اروپا كاملا مشهود و واضح است و در كشورهاي مختلف شاهد تظاهرات ها و اعتراضاتي نسبت به تبعيض نژادي و قوميتي هستيم.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار