عضو كمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: واگذاري زمين‌هاي كشاورزي به قطري‌ها برخلاف قانون بوده و از طريق اين كمسيون پيگيري خواهد شد.

محمدصالح جوكار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاراناز پيگيري واگذاري زمين‌هاي كشاورزي به قطري‌ها از طريق كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خبر داد و گفت: واگذاري زمين‌هاي كشاورزي به سرمايه گذاران قطري مغاير قانون است چرا كه طبق قانون، معاهداتي كه با دولت‌ها و موسسات خارجي منعقد مي‌شود بايد با موافقت مجلس باشد.

وي در ادامه تصريح كرد: مسئولين مربوطه در خصوص واگذاري زمين‌هاي كشاورزي به قطري‌ها به كميسيون امنيت ملي فراخوانده شده و موضوع به صورت جدي پيگيري خواهد شد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه با سرمايه‌گذاري بخش‌هاي خارجي در داخل كشور جهت توسعه و اشتغال مخالف نيستيم، گفت: موضوعات بين‌المللي بايد زير نظر مجلس بوده و با نظارت كافي صورت گيرد تا هيچ‌گونه انحرافي در ماهيت آن ايجاد نشود.

وي در ادامه افزود: در صورتي كه اين كار در راستاي منفعت‌طلبي شخصي و گروهي باشد با آن برخورد خواهد شد.

جوكار در پايان  خاطر نشان كرد: از آنجايي كه مسئله واگذاري زمين‌هاي كشاورزي به قطري‌ها در چارچوب امنيت داخلي قابل تعريف است لذا پيگيري آن از طريق كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي امري ضروري است 

گفتني است رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اخیرا در نامه‌ای به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه از آمادگی تجار قطری برای سرمایه‌گذاری در ایران از طریق اجاره بلندمدت زمین‌های زراعی در بخش کشاورزی خبر داده و تاکید کرده است كه متقاضیان تا 15 مردادماه سال جاری برای اعلام درخواست مشارکت خود با قطری ها فرصت دارند!

انتهاي پيامس2/

 

برچسب ها: قطر ، مجلس ، کمیسیون ، جوکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار