پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست در گزارشي به قلم "کريستوف درير" نوشت: دولت آلمان مدتهاست که در پشت پرده راه اندازي جنگ داخلي در سوريه و فراهم آوردن مقدمات مداخله نظامي در اين کشور فعاليت دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ورلد سوسياليست، برلين قطب مهمي براي ارتش آزاد سوريه و شوراي ملي اين کشور بشمار مي رود و اين دو گروه در اين شهر محتاطانه روي برنامه هاي خود براي براندازي رژيم بشار اسد رئيس جمهور سوريه کار مي کنند.  

70 کشوري که گروه موسوم به "دوستان سوريه"(دشمنان سوريه) را تشکيل مي دهند و از قيام مسلحانه عليه اسد حمايت کرده اند، در برلين يک دبيرخانه دارند و ماه گذشته در آنجا با يکديگر ديدار کردند. 

تاکنون بسياري از اين فعاليت ها به طور پنهاني و در خفا انجام شده است. برلين در ظاهر نقش يک ميانجي را ايفا مي کند که مي کوشد حمايت چين و روسيه را براي تصويب قطعنامه اي عليه سوريه در شوراي امنيت سازمان ملل جلب کند اما به نظر مي رسد اين رويکرد مسير پاياني خود را طي مي کند. 

گوئيدو وستروله وزير امور خارجه آلمان اوايل هفته گذشته در گفتگو با روزنامه دويچه زايتونگ اعلام کرد که سياست ما در قبال سوريه به "نقطه عطف" رسيده است. 

به دليل اينکه قدرت هاي غربي نمي توانند موافقت شوراي امنيت را به سبب مخالفت چين و روسيه با اقدام نظامي جلب کنند، تدابير ديگري براي احيا و بازسازي سوريه پس از پايان رژيم اسد بايد بکار گرفته شود. 

از زمان آغاز ناآراميها در سوريه، نيروهاي مسلح آلمان نقشي کليدي را در تامين سلاح براي مخالفان ايفا کرده اند. 

بسياري از اين تسليحات از طريق راه آبي به بندر طرابلس لبنان و از آنجا به مرز سوريه انتقال داده شده است. 

علاوه بر اين، برلين اتحاديه اروپا را براي تصويب و تشديد تحريم ها عليه سوريه به شدت تحت فشار گذاشته است. 

با اين حال، تلاش هاي آمريکا براي سلطه نظامي بر خاورميانه از طريق مداخله و راه اندازي جنگ تا حد زيادي مانع از تحقق منافع آلمان در منطقه شده است. 
برچسب ها: آلمان ، سوریه ، تحرکات ، پنهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار