رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس برای رفع موانع تولید ملی خبر داد و گفت: توضیحات وزرای اقتصادی قانع‌کننده نبود اما استيضاح مشكلي را حل نمي‌كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران رضا رحمانی نماينده مردم تبريز ، آذرشهر و اسکو در مجلس در تشريح نشست مشترك امروز(سه‌شنبه) وزاري اقتصادي دولت با اعضاي كميسيون اصل 90 و صنايع مجلس گفت: نشست مشترك امروز بين وزراي اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و معاون وزير جهاد كشاورزي، رئيس كل بانك مركزي با كميسيون‌هاي صنايع و معادن و اصل 90 مجلس و در راستاي حل مشكلات اقتصادي اخير با محوريت رفع مشكلات حوزه صنعت كشور برگزار شد.

وي در ادامه تصريح كرد: در اين نشست نمايندگان مجلس و تعدادي از نمايندگان بخش خصوصي مشكلات حوزه‌هاي تخصصي خود را بيان كردند و مسئولان دستگاه اجرايي نيز به بررسي آنها پرداختند.

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس اظهار داشت:  در اين نشست مقرر شد كارگروهي متشكل از وزارتخانه، بانك مركزي و دو كميسيون حاضر در جلسه ايجاد شود تا با رفع موانع و مشكلات توليد به رشد صنعت كشور كمك شود.

رحماني در ادامه گفت: در اين جلسه مقرر شد موانع و مشكلات توليد به صورت كوتاه مدت رفع و از حوزه توليد و صنعت در سطح كشور حمايت شود.

وي با بيان اينكه صنعت فعلي كشور بايد اشتغالزا باشد، خاطرنشان كرد: انتظار داريم دستگاههاي اجرايي و دخيل در امر صنعت و توليد با حمايت از بخش توليد و رفع مشكلات حوزه‌هاي صنعت با نگرش جديدي به بررسي مشكلات بپردازند چرا كه در شرايط فعلي نبايد بيش از بيش در اين حوزه سخت گيري شود.


رئيس كميسيون صنايع خاطر نشان كرد: در شرايط فعلي انتظار ما از دولت اين است كه مصوبات مجلس را همچون قانون بودجه 91، قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و... اجرا كند.


نماينده مردم تبريز همچنين اضافه كرد: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌های پیش روی جمهوری اسلامی، باید با انعطاف بیشتری در مورد مسایل اقتصادی تصمیم‌گیری و عمل کرد.

وی در ادامه افزود: باید به فکر مدیریت تحریم‌های اعمال شده باشیم و در مواردی که نیاز باشد تصمیمات قبلی را متوقف کرده و با برنامه و تصمیمات جدیدی به مصاف مشکلات پیش روی اقتصاد کشور برويم.

رئيس كميسيون صنايع مجلس همچنين ابراز کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نقشه راه سال جاری را ترسیم نمودند باید به فکر حمایت از تولید ملی باشیم و با ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و کاهش قیمت تمام شده به نبرد با تحریم‌ها برویم.


وی ادامه داد: اجرا و عملیاتی‌کردن صحیح قوانین تصویب شده مانند هدفمند کردن یارانه‌ها، بودجه سالیانه، برنامه پنج ساله و قانون بهبود فضای کسب و کار از جمله راهکارهایی است که می‌تواند منجر به تقویت تولید شود.

رحمانی با انتقاد از عدم پرداخت سهم تولید از محل درآمدهای هدفمندی یارانه ها اضافه کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی کشور زیر فشار هستند و باید بر اساس قانون، دولت برای حمایت از تولید کشور این سهم را پرداخت کند.

وی همچنين گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بدون پرداخت سهم تولید صحیح نیست، چون تولید با اشتغال و معیشت مردم گره خورده و آسیب به تولید برابر با آسیب و فشار به مردم است.


رحمانی با اشاره به جلسه هفته گذشته مجلس با وزرای اقتصادی دولت، تصریح کرد: توضیحات وزرای اقتصادی در مورد حمایت از تولید قانع کننده نبود و باید تصمیمات و راههای تازه‌ای برای حمایت از تولید به کار گرفته شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره احتمال استیضاح وزرای اقتصادی، اعلام کرد: در شرایط فعلی استیضاح مشکلی را حل نمی کند و فقط بر مشکلات می افزاید، باید با اتحاد و همدلی به فکر راه چاره ای برای حل مشکلات و مسایل کشور بود.

انتهاي پيام/س2


برچسب ها: استیضاح ، وزرا ، رحمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار