شبکه فرانس 24 با تهيه گزارشي از تونس ثابت کرد که بسياري از نيروهاي شورشي که در سوريه با حکومت دمشق مبارزه مسلحانه مي کنند، از سلفي هاي خارجي هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ؛  هر ماه تعداد زيادي از سلفي هاي تندروي تونسي براي جهاد عليه بشار اسد، به سوريه مي روند. برخي از آنان به اسارت ارتش در مي آيند و  برخي ديگر در نبردها کشته مي شوند.
مروان جوان تونسي، 25 ساله بود که هشت ماه پيش براي جنگ عليه بشار اسد به سوريه رفت.
والدين وي در تونس هنگام تهيه گزارش از مرگ فرزندشان مطلع شدند. از ديد آنان او در نبردي بيهوده كشته شده است.
مروان به همراه دوستش از طريق ترکيه به سوريه رفته بود. او اين مسير را از طريق شبکه اي وابسته به يک شيخ سلفي جهاد گر که در ليبي مستقر است پيدا کرده بود.

برخي از افراطيون مذهبي در تونس از عزيمت جوانان اين کشور به سوريه حمايت مي کنند . امام جماعت يکي از دانشکده هاي تونس از جمله اين افراد است.

اين گزارش مي افزايد ، در برابر وزارت امورخارجه تونس مدام گروههاي جهادي سلفي تونسي براي آزادي همرزمان خود که در عراق به اسارت گرفته شده اند تظاهرات مي کنند. بسياري از تونسيها پس از اشغال عراق به آن کشور رفتند. در حال حاضر  صد و پنجاه تن از آنان ناپديد هستند و بيش از بيست نفر در زندانهاي عراق حضور دارند.

دهها نيروهاي جهادي تونسي در حال حاضر در سوريه حضور دارند. هر هفته تعدادي از جوانان تونسي به سوريه مي روند تا به صفوف مخالفان  بپيوندند.
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، سلفی ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار