احتمال بروز مرگ و مير مردان مبتلا به سرطان پروستات در اثر عوامل ديگري خارج از اين بيماري زياد است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از از نشريه آنلاين منتشر شده از مؤسسه ملي سرطان، محققان دانشكده بهداشت عمومي دانشگاه هاروارد با بررسي علل مرگ و مير موارد سرطان پروستات در سالهاي 2008- 1973 در بين 490 هزار نفر در كشور آمريكا و بيش از 210 هزار نفر در سوئد دريافتند كه احتمال كمتري وجود دارد تا مبتلايان به سرطان پروستات از اين بيماري بميرند و ميزان مرگ و مير ناشي از اين سرطان را در مقايسه با بيماري‌هاي ديگر مانند بيماريهاي قلبي بهتر مي‌توان پيشگيري كرد.

براساس اين گزارش محققان نشان دادند 30 درصد از ميزان مرگ و ميرها در آمريكا و 52 درصد از مرگ و ميرها در كشور سوئد با سرطان پروستات گزارش شده‌اند اما فقط 16 درصد از مردان آمريكايي و 35 درصد از مردان سوئدي در اثر اين بيماري جان باختند و بقيه مرگ و ميرها علل ديگري داشته است.

نتايج حاصل از اين گزارش، احتمال مرگ افراد را با شناسايي به موقع و زودهنگام اين سرطان رد كرده است و محققان علت آن را اهميت استفاده گسترده از آزمون آنتي‌ژن اختصاصي پروستات (PSA)‌  در غربالگري زودرس افراد مبتلا مي‌دانند.

نتايج ديگر اين مطالعه مي‌افزايد: تغييرات در شيوه زندگي مانند از دست دادن وزن و افزايش فعاليت فيزيكي و ترك سيگار مي‌تواند تأثيرات زيادي براي بقاي بيماران نسبت به درمان آنها، داشته باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار