يک کارشناس مسائل سياست خارجي‌گفت: نظام سلطه جهاني از تمام امکانات و ظرفيت‌هاي خود براي‌ جلوگيري و ايجاد انحراف در موج عظيم بيداري اسلامي در عربستان استفاده مي‌کند.

مجيد صفا تاج در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اوضاع اخير عربستان و آغاز موج  بيداري اسلامي در اين کشور، گفت: همزمان با آغاز موج عظيم بيداري اسلامي پيش بيني مي‌شد که مردم آزادي‌خواه عربستان روزي يه اين موج  عظيم بپيوندند اما  به دليل حاکميت اقليت بر اکثريت و عدم توجه حکام ديکتاتور به سرنوشت مردم، اين موج عظيم همچون آتشي در زير خاکستر باقي مانده است.

وي افزود: شرايط داخلي عربستان با ساير کشورهاي منطقه که بيداري اسلامي در آنجا نفوذ کرده متفاوت بوده و آن هم به دليل ذخاير عظيم نفتي است، بنابراين نظام سلطه جهاني از تمام امکانات و ظرفيت‌هاي خود براي جلوگيري و ايجاد انحراف در موج عظيم بيداري اسلامي در عربستان استفاده مي‌کند.

صفا تاج در ادامه  تاکيد کرد: کشورهاي غربي و عربي منطقه مانند عربستان ميليون ها دلار در حوزه هاي رسانه اي، جنگ رواني و  حوزه هاي نظامي هزينه مي کنند چرا که مي دانند اين موج بيداري اسلامي قطعا به کشورهاي عربستان و ساير کشورهاي داراي حکام ديکتاتور و مستبد خواهد رسيد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به تلاش مقامات سعودي در جهت منحرف کردن افکار عمومي نسبت به جمهوري اسلامي ايران، خاطر نشان کرد: حکام ديکتاتور آل سعود همواره از سياست‌هاي خصمانه ديرين خود عليه ايران استفاده مي‌کنند و با متهم کردن کشورمان به دخالت در امور داخلي کشورهاي منطقه  سعي دارند نقش چشمگير ايران  در معادلات  منطقه اي و بين المللي را تحت تاثير قرار داده اما اين در حالي است که مردم مسلمان منطقه پيام انقلاب اسلامي ايران و موقعيت کشورمان را به خوبي درک کرده اند.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: عربستان ، افکار ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار