مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان مسائل فرهنگی و اجتماعی را نیازمند مدیریت صحیح دانست و گفت: بی‌تفاوتی در برابر آن پسندیده نیست و زمینه را برای بروز آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری دوشنبه ‌شب در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تحولات در حوزه فرهنگ و اجتماع استان به تصمیمات این کارگروه بستگی دارد و تحول در این زمینه نیازمند تصمیم‌سازی درست و ورود جدی به این مسائل است.

وی فضای ماه مبارک رمضان را فرصتی برای ارتقای سطح معنویت در جامعه دانست و تاکید کرد در صورتی که ما به عنوان مسئولان فرهنگی و اجتماعی استان نتوانیم از فضاهای معنوی این ماه مبارک برای پالایش معضلات و آسیب‌های اجتماعی و افزایش معنویت در جامعه بهره ببریم دیگر امیدی به این کار نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: با پاسداشت ماه رمضان و ارزش‌گذاری به آموزه‌های دین و احکام شرعی، فرهنگ‌سازی در بحث مسائل شرعی و دینی و سالم‌سازی جامعه محقق می‌شود.

وی رسیدن به اهداف در مسائل فرهنگی و اجتماعی را نیازمند مدیریت صحیح آنها خواند و گفت: رد شدن از کنار برخی مسائل خلاف شرع بازخوردهایی منفی در جامعه دارد که استمرار آن به ضرر جامعه و موجب برداشتن قبح گناه آن می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام صفی‌یاری روزه واجب شرعی و روزه‌خواری بدون داشتن عذر شرعی حرام است که ما به عنوان مسئولان فرهنگی و اجتماعی نباید با بی‌تفاوتی از کنار چنین مسائلی که بازتاب‌های منفی دارد، گذر کنیم.

وی افزود: متاسفانه نیروی انتظامی تمامی توپ برخورد با این مسائل را به زمین کارگروه فرهنگی و دستگاه‌های متولی فرهنگ می‌اندازند در صورتی که آنان نیز مطابق با قوانین الهی و قوانین نظام جمهوری اسلامی وظایفی دارد که باید به آن جامه عمل بپوشانند.

این مقام مسئول اضافه کرد: روزه‌خواری در ملاء عام علاوه بر حرام بودن از منظر شرع اسلام، عملی مجرمانه است که باید افراد روزه‌خوار را مورد مواخذه قرار داد.

وی برخورد با افرادی که مرتکب اعمال حرام و مجرمانه می‌شوند، ضروری خواند و تحقق آن را در گرو تصمیم‌گیری‌های فرهنگی و اجتماعی و برخوردهای قهری دستگاه‌های امنیتی عنوان کرد.

صفی‌یاری در پایان با انتقاد از بی‌مدیریتی نمایشگاه ضیافت در سنندج گفت: در این نمایشگاه بدون هیچ اعتنایی به ماه مبارک رمضان و افراد روزه‌دار، اقدام به خوردن و آشامیدن می‌کنند./ج1

برچسب ها: سنندج ، حرمت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.