هیئات، تشکل‌ها، مجامع و بسیج اساتید و دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌های جداگانه ضمن محکوم کردن وقایع میانمار، حمایت خود را از مسلمانان این کشور اعلام کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه طی بیانیه‌ای سیاست‌های اخیر دولت میانمار را محکوم و اقدامات این دولت برای زیر پا گذاشتن حقوق انسان‌های بی‌گناه را اقدامی غیر انسانی و مغایر با حقوق بشر دانست.

متن بيانيه به اين شرح است:  بار ديگر جامعه جهانی در ميان هیاهوی مدعیان غرب در حمايت از حقوق بشر، شاهد كشتار بي‌رحمانه و غيرانساني مردم مسلمان میانمار هستند. بي‌ترديد اين اقدام ددمنشانه، جز در جهت استمرار سياست اسلام‌ستيزي و محو جوامع اسلامي توسط كشورهاي غربي و علي‌الخصوص آمريكاي جنايتكارنبوده و نیست.

ما اساتید بسیجی، همراه و همگام با تمامي اقشار جامعه، سازمان‌ها، نهادها و تشكل‌هاي اسلامي ضمن محكوم كردن اين فاجعه انسانی و ضد بشری و ابراز همدردي با مردم مظلوم ميانمار، از جوامع جهاني، سازمان ملل، سازمان حقوق بشر، سازمان کنفرانس اسلامی و ملت‌هاي بيدار بويژه جامعه بزرگ اسلامي، خواستار عكس‌العمل جدي نسبت به فجايع و جنايات پيش‌آمده و پايان دادن به اين شيوه برخورد تبعيض‌آميز نسبت به مسلمانان در اقصي‌نقاط جهان هستیم.

* جمعیت اسلامی دانشجویان واحد اهواز

جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نیز در بیانیه‌ای به مناسبت کشتار مسلمانان کشور میانمار اعلام کرد: اقدامات ضدانسانی و جنایات هولناک در میانمار که منجر به کشته شدن انسان‌های بی‌گناه و مسلمان گردیده است، بیش از پیش پرده از نیت امپریالیستی و سودجویانه مدعیان دروغین حقوق بشر برداشت.

این اولین بار نیست که انسان‌های آزاده جهان شاهد سکوت ننگین و برخورد تبعیض آمیز مستکبرین جهان و سازمان‌های دست نشانده غرب در قبال نسل کشی، اقدامات تروریستی مغایر حقوق بشر هستند. متاسفانه امروزه عنوان حقوق بشر را دولت‌هایی به یدک می‌کشند که همانند به کار بردن بسیاری از عناوین دیگر کاربردی برای ایشان ندارد جز استثمار و تقابل و پیشبرد منافع اقتصادی واهداف استکبار‌یشان.

ما دانشجویان تشکل جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز این واقعه دردناک را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه‌الشریف و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای (حفظه ا... تعالی) و امت واحده اسلام تسلیت گفته و ضمن محکومیت این کشتار، آمادگی خود را در دفاع از مظلومان میانمار اعلام می‌داریم. همچنین بر دستگاه دیپلماسی کشور واجب دانسته تا با ورود مثمر ثمر به این جریان، دیپلماسی بین‌المللی و جهان اسلام را در جهت توقف این کشتار مدیریت نماید.

* بیانیه تشكل اسلامي سياسي رهپويان ولايت واحد بهبهان

در بیانیه تشكل اسلامي سياسي رهپويان ولايت دانشگاه آزاد اسلامي واحد بهبهان آمده است: محاصره و قتل عام هزاران نفر از مردم و کودکان مظلوم و بی‌دفاع و تجاوز به زنان مسلمان توسط بوداییان منطقه و تهدید این مردم مسلمان توسط رئیس جمهور این کشور پس از لغو تحریم‌های آمریکا علیه میانمار نشان دهنده چراغ سبز دولت آمریکا برای انجام این جنایت هولناک توسط وحشیان میانماری است.

در این میان سکوت دولت‌های اسلامی در برابر این فاجعه عظیم، رنج مضاعفی است بر مسلمانان زخمی و محاصره شده‌ای که در کنار مرزهای بسته میانمار و بنگلادش جمع شده‌اند و عاجزانه درخواست یاری و کمک می‌کنند. این واقعه بار دیگر خاطره تلخ بی‌توجهی دولت‌های اسلامی به مردم مظلوم و ستمدیده غزه که در میان چنگال رژیم صهیونیستی و خیانت حسنی نامبارک محاصره شده بودند را به یاد می‌آورد.

تشكل‌هاي اسلامي سياسي استان خوزستان از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام، در‌خواست تشکیل یک مجمع‌اسلامی برای پاسخ مناسب به این مسلمان‌کشی‌ها را دارد و اعلام می‌ دارد که تمام تلاش خود را برای تنبیه و مجازات بین‌المللی عاملان اصلی این حادثه هولناک انجام دهد.

* بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل واحد اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز هم در بیانیه‌ای به مناسبت کشتار مسلمانان کشور میانمار و اقدامات تروریستی مورد حمایت غرب در کشور سوریه اعلام کرد که به اين شرح است: هم اکنون در منطقه مسلمان نشین کشور میانمار برادران و خواهران مسلمان ما یکی از خشونت بارترین و بی رحمانه ترین نسل کشی های تاریخ و به خاک و خون کشیده شدن و آواره گشتن از خانه و شهر خود را تحمل می کنند و این در حالی است که با کمال تأسف باید گفت: که صدور قطعنامه‌های متفاوت و فرستانده شدن ناظران بین‌المللی و اقدام شورای امینت فقط در جایی اتفاق می‌افتد که منافع امریکا، انگلیس و رژیم جنایتکار صهیونیسم اقتضا کند.

این برای اولین بار نیست که انسان‌های آزاده جهان شاهد سکوت خفت بار و برخورد تبعیض آمیز سازمان بین‌الملل هستند. سکوت ننگین کشورهای غربی در برابر این رفتار ضد بشری علیه مردم مسلمان و بی‌پناه میانمار مُهر تأیید دیگری بر سیاست‌های اسلام ستیز در مقابله با بیداری اسلامی توسط غرب است و این چیزی نیست جزء اقدام استکبار جهانی و غرب برای مقابله با حرکت‌های آزادی خواهانه و ظلم ستیز و بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان که در چندی پیش رخ داد و هدف آنها از این اقدام وحشیانه چیزی جز جریحه دار کردن روحیه انقلابی مردم مسلمان جهان نیست.

ما دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز از سازمان ملل خواستاریم که از عنصر قهریه برای متقاعد کردن حکومت میانمار و دست برداشتن از کشتار ملت مظلوم و مسلمان آن کشور استفاده کند و برای حل مشکلات داخلی کشور سوریه اقدامات لازم را دنبال کند.

* بیانیه تشکل دانشجویی محبان اهل بیت (ع)

در بیانیه حمایت تشکل دانشجویی محبان اهل بیت (ع) از مردم مظلوم میانمار آمده است: قتل عام و کشتار مظلومانه مردم مسلمان میانمار قلب میلیونها انسان آزاده را در جای جای دنیا به درد می آورد ولی آنچه بیشتر از هرچه باعث غصه و اندوه می باشد سکوت کشورهای اسلامی بخصوص اعراب در قبال این جنایات می باشد. در اینجا نقش سازمان کنفرانس اسلامی با 57 کشور اسلامی و بیش از 5/1 میلیارد مسلمان چیست؟ آیا آنانکه مورد هجمه ظلم و ستم جباران و ظالمان عالم قرار می گیرند مسلمان نیستند؟ همچنان که پیامبر اسلام(ص) فرمودند: کسی که فریاد دادخواهی مسلمانی را بشنود که از او درخواست کمک می‌کند و کسی که فریاد او را بشنود و به داد او نرسد مسلمان نیست.

ما جامعه دانشگاهی حمایت خود را از مردم درد کشیده و ستم دیده میانمار اعلام می‌داریم و در زیر سایه مولایمان حضرت ولیعصر (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمهم فداه) و گوش به فرمان رهبر عزیزمان حضرت آیت الله العظمي خامنه ای (مدظله العالی) آماده جهاد همه جانبه برای آزادی پاره تنمان میانمار هستیم.


* بیانیه تشکل جامعه اسلامی واحد تهران جنوب

جامعه اسلامی واحد تهران جنوب با انتشار بیانیه‌ای جنایات اخیر در میانمار را محکوم کرد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: کشتار وحشیانه مسلمانان بی دفاع میانمار، صرفا به اتهام تسلیم در برابر خداوند متعال و شهادت به وحدانیت او، تداعی کننده تفکرات قرون وسطایی در عصر حاضر است. طی هفته‌های اخیر اخبارکشتار بیرحمانه مردم مسلمان میانمار در حاشیه تحولات سوریه این زنگ خطر را برای همه آزادگان جهان به صدا درآورد که همه شرافت انسانیت در حال برباد رفتن است و شیطان و شیطانیان در پوستین انسان دو پا ظهور کرده و قصد انتقام‌گیری از او را دارد.

مدعیان دروغین حقوق بشر درسایه هیاهوی رسانه‌ای علیه مردم مظلوم سوریه و حمایت تمام قد و همه جانبه از مزدوران و تروریست‌هایی که از اردن، لیبی، عربستان و قطر به خدمت گرفته‌اند، قصد پاکسازی قومی و نژادی در کشور میانمار را دارند. لذا در همین جا ضمن تسلیت مجدد به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج) و نائب بر حقش، سید علی خامنه ای (مدظله العالی)، دانشجویان مسلمان و آزاده ایران ضمن محکوم نمودن این عمل شنیع به دقت تحولات این کشور را در نظر داریم.

* تشکل‏‌های اسلامی سیاسی اساتید منطقه 9

تشکل‏های اسلامی سیاسی اساتید منطقه نه دانشگاه آزاد هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: بی تفاوتی و سکوت خبری حاکم بر عموم رسانه های غربی و حتی عربی در قبال این نسل کشی در قرن بیست و یکم، در برابر غوغا آفرینی و هوچی‏گری آنان در برابر مسائل دیگر از جمله سوریه، هر ذهن آزاد و آگاهی را به فکر فرو می‏برد که علت این تفاوت آشکار در حمایت از حقوق بشر از چه ناشی می‏شود؟ آیا برای نوع بشر، حقوق بشرهای متفاوتی و با اهداف پیدا و پنهان مغرضانه‏ای تعریف شده است؟ هنوز وجدان‏‌های بیدار سکوت چند ساله غرب در برابر نسل‏‌کشی مسلمانان در منطقه سربرنیتسا را فراموش نکرده‏اند؛ و امروز نیز چشمان تیز‏بین عدالت‌خواهان جهان، شاهد ندیدن کور کننده ظلم و ستم رفته بر ملت مسلمان بحرین توسط مدعیان حامی حقوق بشر است.

انفعال طولانی مدت سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای عضو آن، و واکنش دیر هنگام آن در برابر این فاجعه انسانی-اسلامی لزوم بازنگری در اهداف و ساز و کارهای الزام آور این مجموعه و نوع ارتباط آن با دیگر مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت آن را آشکار می‏‌سازد. همچنین بار دیگر لزوم توجه به قدرت بخشی به این سازمان، در سطح قدرت‏های برتر جهانی و دارندگان حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل را یادآور می‏‌شود. از سازمانی که باید مدافع حقوق چند میلیارد مسلمان در سراسر جهان باشد، انتظار بسیار بیش از این است!

انفعال عجیب برنده اخیر جایزه صلح نوبل، خانم آنگ سان سوچی به عنوان یک فعال و مدعی حقوق بشر که خود سال‏ها توسط دولت نظامی حاکم بر میانمار در حبس خانگی بوده است برای بسیاری عجیب بود.

* بيانيه دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرمانشاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات کرمانشاه در بیانیه ای کشتار مسلمانان بی‌گناه میانمار را محکوم کرد.در این بیانیه چنین آمده است: یکبار دیگر جامعه جهانی در آستانه ماه مبارک رمضان در میان سر و صدای کرکننده غربی به حمایت از حقوق بشر، شاهد کشتار جمعی، بی‌رحمانه و غیرانسانی مردم مسلمان در گوشه‌ای از جهان هستند. جایی که گروه بسیاری از مسلمانان میانمار (برمه)، خشونت‌بارترین ایام تاریخ معاصر را آن هم در سکوت ننگین بانیان و داعیان حقوق بشر پشت سر می‌گذارند و این خود موجی از نگرانی و نفرت را نسبت به مدعیان دروغین حقوق بشر در میان جوامع اسلامی به راه انداخته‌است.

بی‌تردید این حرکات فجیع و ددمنشانه، جز در جهت استمرار سیاست اسلام‌ستیزی و محو جوامع اسلامی غرب و کشورهای غربی و علی‌الخصوص آمریکای جنایتکار نیست. از اینگونه موارد در صورت‌های دیگر از قبیل اهانت به قرآن کریم،‌ اهانت به شخص شخیص پیامبر اسلام، کشتار مسلمانان کشورهای اسلامی نظیر فلسطین، بحرین و ایجاد محدودیت شدید اجتماعی و شخصی برای مسلمانان نمود داشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات کرمانشاه، همراه و همگام با تمامی اقشار جامعه، سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های اسلامی ضمن محکوم کردن این فایع ضد بشریت و ابراز همدردی با بازماندگان، آوارگان و مردم مظلوم میانمار، از جوامع جهانی، سازمان ملل، سازمان حقوق بشر و ملت‌های بیدار بویژه جامعه بزرگ اسلامی، خواستار عکس‌العمل جدی نسبت به فجایع و جنایات پیش‌آمده و پایان دادن به این شیوه برخورد تبعیض‌آمیز نسبت به مسلمانان در اقصی‌نقاط جهان است.

*بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقيقات خوزستان

در بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقيقات خوزستان آمده است: کشتار فجيع و بي رحمانه مسلمانان مظلوم ميانمار در روزهاي اخير توسط گروه هاي تندرو بودايي خشم همه مسلمانان و انسان دوستان جهان را برانگيخته است. بي ترديد هدف از اين کشتارها، نسل کشي و از ميان بردن نام اسلام از ميانمار است؛ چه آنکه امروزه آوازه اسلام، کشورهاي مختلف جهان را فرا گرفته و امواج خروشان بيداري اسلامي، صحنه خاورميانه و شمال آفريقا را دگرگون ساخته است، از اين رو قدرت هاي استکباري مي‌کوشند با تحريک عناصر تندروي کشورها، به سرکوب و نابودي مسلمانان بپردازند.

اما آنچه اين حادثه را دردناک‌تر مي‌کند سکوت مدعيان حقوق بشر در قبال کشتار هزاران انسان مسلمان در ميانمار است که طبق فرموده مقام عظماي ولايت اين امر نمونه بارز ادعاهاي دروغين غرب درباره اخلاق و حقوق بشر است.

ما اساتيد و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقيقات خوزستان ضمن محکوم کردن اين اعمال شيطاني حمايت خود را از مردم ستمدیده ميانمار اعلام داشته و آمادگي خود را جهت اطاعت از هر گونه دستور مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي( مد ظله العالي) اعلام مي داريم.

*بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با صدور بیانیه‌ای خشونت عليه مسلمانان ميانمار و كشتار وحشيانه آنان را محكوم و اعلام کرد: اين روزها شاهد وقوع فاجعه و جنايتي بزرگ عليه بشريت در ميانمار هستيم كه طي آن تعداد زيادي مسلمان از كودك تا سالمند و زن و مرد به شيوه‌هاي دلخراشي كشته مي‌شوند.

آنچه در اين ميان قابل تامل است، سكوت آمريكا و كشورهاي غربي است كه اين روزها چشمان خود را بر كشتار هزاران انسان بي گناه بسته اند.

از نگاه ما جان همه انسان‌ها در تمام اديان، ارزشمند و محترم است و توسل به شيوه‌هاي منسوخ شده و قرون وسطايي را به شدت محكوم مي‌كنيم.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار