طبق بررسی های انجام شده هم اكنون 80 درصد كودكان شش ماهه در خراسان رضوی تغذیه انحصاری با شیر مادر دارند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دكتر محمد رضا سعیدی در آستانه هفته جهانی تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: هم اكنون وضعیت استان خراسان رضوی در زمینه تغذیه با شیر مادر مطلوب است و شاخص های تغذیه انحصاری با شیر مادر در این استان از رشد قابل توجهی برخوردار می باشد.
وی افزود: ارزیابی انجام شده از 80 هزار كودك شش ماهه در این استان طی سالهای 1387 تا 1390 نشان می دهد تغذیه انحصاری با شیر مادر در این مدت از 54 به 80 درصد افزایش یافته است.
این فوق تخصص نوزادان و كودكان افزود: هم اكنون از حدود 140 میلیون نوزاد متولد شده سالانه در جهان، حدود 32 درصد تا سن شش ماهگی با شیر مادر تغذیه می شوند.
سعیدی با اشاره به مزایای بسیار تغذیه با شیر مادر گفت: بررسی ها حاكی از آن است كه اگر كودكان تا سن شش ماهگی با شیر مادر تغذیه شوند از مرگ یك میلیون كودك در سال پیشگیری می شود.
وی شعار امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر را 'بازنگری اقدامات گذشته برای برنامه ریزی آینده' عنوان كرد و افزود: برنامه های مختلفی پیرامون ترویج تغدیه با شیر مادر در روزهای 10 تا 16 مرداد ماه در استان خراسان رضوی برگزار می شود.
سعیدی اطلاع رسانی عمومی در رسانه ها و رادیو و تلویزیون پیرامون فواید تغذیه با شیر مادر، الزامی كردن كارگاه آموزشی شیر مادر برای دستیاران و تهیه بسته آموزشی شیر مادر برای تیم سلامت پزشك خانواده را از جمله برنامه های هفته تغذیه با شیر مادر در این استان برشمرد.
 وی گفت: برپایی كارگاه آموزشی بررسی چالشهای برنامه تغذیه با شیر مادر، بررسی علل مصرف شیر مصنوعی در خانواده ها، ارزشیابی بیمارستانها براساس كسب امتیاز در زمینه تغذیه با شیر مادر و همچنین پیشنهاد راه اندازی انجمن شیر مادر در خراسان رضوی از دیگر برنامه های این هفته در استان است./س

برچسب ها: کودک ، تغذیه ، مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.