"لواء سميسم" وزير گردشگري و آثار باستاني عراق عصر امروز (دوشنبه) با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، صالحي در اين ديدار با اشاره به مشتركات فراوان فرهنگي و مذهبي بين دو كشور تاكيد كرد: دولت و مردم ايران همواره همسايه و دوست مطئمني براي دولت و مردم عراق بوده و ثبات و امنيت و توسعه همه جانبه در منطقه را در راستاي منافع و مصالح همه كشورها و مردم منطقه مي‌داند.

وزير امور خارجه همچنين با تاكيد بر اهتمام و علاقمندي خاص مردم ايران براي سفر به عراق و بويژه زيارت عتبات عاليات و مرقد مطهر ائمه اطهار (ع) ابراز اميدواري كرد با اجرايي شدن توافقات فيمابين دو كشور و رفع برخي موانع و مشكلات شاهد گسترش و تسهيل هرچه بيشتر ارتباطات و تعاملات برادرانه بين مردم دو كشور باشيم.

صالحي همچنين با اشاره به تحولات اخير در برخي كشورهاي منطقه ابراز اطمينان كرد با تعميق و تثبيت امنيت و ثبات در منطقه ، شاهد توسعه رفت و آمد و سفر گردشگران و زائران و رونق يافتن هرچه بيشتر امور گردشگري و زيارتي و بالتبع اقتصادي باشيم.

لواء سميسم وزير گردشگري و آثار باستاني عراق نيز با اشاره به مذاكرات و گفتگوهاي خوب خود با مسئولين ايراني ابراز اميدواري كرد با توافقات صورت گرفته شاهد بسط و گسترش و تسهيل هرچه بيشتر رفت و آمد بين مردم دو كشور به خصوص زائران عتبات عاليات باشيم.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: گردشگری ، صالحی ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار