زني كه با راه اندازي وبلاگ و درج مطالب توهين آميز قصد تخريب همسر سابقش را داشت توسط پليس فتا بوشهر دستگير شد.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، توهين يکي از مصاديق بارز هتک حرمت و نشر اکاذيب است چرا که با توهين به کسي، حرمت او از بين مي رود و از آن جهت آنچه که نسبت داده شده واقعيت ندارد، نوعي جرم است و انتشار آن در اينترنت نوعي انتشار اکاذيب محسوب مي شود.
سرهنگ ”جهاشيري"رييس پليس فتا بوشهر ضمن اشاره به اين مطلب، اظهارداشت:در پي شکايت فردي مبني بر انتشار اکاذيب عليه وي، ماموران پليس فتا تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري متهم آغاز کردند.
وي افزود: در بررسي هاي فني صورت گرفته مشخص شد، همسر سابق متهم با راه اندازي وبلاگي، با درج مطالب توهين آميز و خلاف واقع، قصد تخريب شخصيت شاكي را دارد.
اين مقام مسئول ادامه داد: متهمه پس از احضار به اداره پليس فتا بوشهر، با مشاهده مستندات قانوني به بزه خود اعتراف كرد.
رييس پليس فتا بوشهر افزود: بر اساس ماده 18 قانون جرايم رايانه اي هر کس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي به وسيله سامانه رايانه اي يا مخابراتي اکاذيبي را منتشر نمايد، يا در دسترس ديگران قرار دهد و يا با همان مقاصد اعمالي را بر خلاف حقيقت، راسا يا به عنوان نقل قول، به شخص حقيقي يا حقوقي به طور صريح يا تلويحي نسبت دهد، اعم از اين که از طريق ياد شده به نحوي ضرر مادي يا معنوي به ديگري وارد شود يا نشود، افزون بر اعاده حيثيت به حبس يا جزاي يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد./ف
برچسب ها: انتقام ، همسر ، وبلاگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار