کشش بازار جهانی به سمت صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران است به همين منظور بايد حمايت اساسي از اين هنر صنعت عظيم به عمل آيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدحسن صالحي مرام، معاون صنايع دستي و هنرهای سنتی كشور درنشست صادرکنندگان برتر صنايع دستي با بيان اين مطلب گفت: متاسفانه مجموعه صنایع دستی، طی 80 سال گذشته 18 مرتبه دست به دست شده و هر بار نیز اعتبار مالی این حوزه از بین رفته است. این نکته به معنی این است که مجموعه صنایع دستی کشور اکنون می‌‌خواهد روی پا باستد.
معاون صنايع دستي كشور تصریح کرد: امسال به دستور رییس جمهور، مبلغ 500 میلیون دلار تسهیلات  ارزان قیمت در اختیار اصناف صنایع دستی قرار مي گیرد و در سال آینده نيز یک میلیارد  دلار از  دولت برای توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور دریافت خواهیم کرد.
صالحی مرام در ادامه به نقش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از صنایع دستی کشور و حمایت از تولیدکنندگان و همچنین صادرکنندگان هنرهای سنتی اشاره و از این نهاد به عنوان یک مجموعه قدرتمند یاد کرد وگفت: کانون و دیگر شرکت‌های غیر دولتی می‌توانند در کنار شما صادرکنندگان منتخب و یا تولیدکنندگان قرار گرفته و به عنوان همراه و همگام  با فعالان این عرصه همکاری کنند.
*** کشش بازار جهانی به سمت صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران است
در ادامه سید حسن قدمگاهي، مديرکل طرح‌هاي توسعه و تسهيلات  معاونت سرمایه گذاری و طرح های سازمان، هم با بیان اینکه 500 میلون دلار از سوی رییس جمهور به بخش صادرات صنایع دستی اختصاص داده شده است گفت: این رقم به صورت اعتبار خرید در اختیار این بخش و خریداران انبوه صنایع دستی که به منظور صادر کردن این محصولات اقدام به خرید می‌کنند، از طریق بانک‌های عامل قرار داده می‌شود.
وی افزود: این اقدام به این جهت انجام می‌شود که توسعه صادرات به رشد تولید آن نیز کمک کرده چرا که خروج محصولات از بازار، تولید کنندگان را برای تولید بیشتر ترغیب کرده و از این طریق از تولیدکننده هم حمایت خواهد شد.
قدمگاهی به کشش بازار جهانی به سمت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان اشاره و تاکید کرد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ظرفیت‌ها و توانایی‌های متعددی دارد و می‌تواند به عنوان یک هلدینگ در این حوزه عمل کرده و برای صادرات و تولیدات صنایع دستی تصمیم سازی کند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار