کانون جهانگردي و اتومبيلراني با تمام قدرت و توان به عرصه حمايت از صادرات محصولات صنايع دستي کشور وارد مي‌شود تا نقشی ارزنده به منظور معرفي فرهنگ و هنر ايران در عرصه های بین المللی و بازاهای فرهنگی جهان ایفا نماید.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسین جعفری در نشست صادرکنندگان برتر صنايع دستي کشور با بيان اين مطلب گفت: با اینکه در گذشته صنایع دستی در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته بود، اما در دولت های نهم و دهم توجه خاصي به این حوزه شده و با استدلال‌هاي منطقي و علمی، هنرهاي سنتي و صنايع دستي مورد توجه جدی  قرار گرفت.  
مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، با اشاره به اينکه هنرهاي سنتي برگرفته از  نيازهاي کاربردي در زندگی مردم ایرانند، افزود: هنرمند بر اساس آنچه مورد نياز او  و مردم است، با دستان توانمند خود دست به خلاقيت مي‌زند که این خلاقیت و حاصل آن سرشار از انرژي مثبت است.  
 جعفری با بیان اینکه تهاجم فرهنگي به دنبال پاک کردن و از بین بردن هويت ملی، ديني و فرهنگي ما وارد کارزار شده است، گفت:   هنرهاي سنتي ايران حافظ هويت ملي و ديني ما به شمار مي‌روند.
وي در ادامه بر لزوم توجه به تولید و صادرات صنايع دستي کشور تاکيد کرد و گفت: کانون جهانگردي و اتومبيلراني با تمام امکانات خود در مقابل تهاجم فرهنگي مي‌ايستد و در نظر دارد با ورود به عرصه صادرات در راستای توسعه هنرهاي سنتي و صنايع دستي گام ارزشمندی برداشته و از این هنرها که بخشی از فرهنگ ما را تشکیل می‌دهند صیانت  و حفاظت ‌کند.  
مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني اظهار داشت: جهانگردي بخشي از وظايف اين کانون است و ما اين افتخار را خواهيم داشت که ايران و هنر کشور را  به صورت یک تکلیف و با عشق و علاقه  و همگام با توسعه صادرات صنایع دستی به تمام دنيا معرفي کنيم و می‌توان گفت که جهانگردی برای ما بهانه‌ای است تا بتوانیم از طریق آن ایران واقعی را به جهانیان معرفی کنیم.
وي در ادامه از صادرکنندگان برتر صنايع دستي خواست که راهکارهاي خود را درباره نحوه حمايت کانون جهانگردي و اتومبيلراني از صادرات مطرح کنند و خاطر نشان کرد: در اين بخش بايد از راهکارهاي اقتصادي اثربخش استفاده کرد.
به گفته جعفري براي رسيدن به نتيجه مطلوب در روند حفاظت از صنایع دستی، به وحدت رويه و انسجام ميان کل ارکان موثر در فرایند تولید و صادرات این هنرها نیازمندیم./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار