اسلام پايبند نظام اخلاقي است كه فضيلت و سعادت دنيا و آخرت را در نظر دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، در نشست "اخلاق و سياست" كه شب گذشته در بخش تحول علوم انساني نمايشگاه قرآن برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدرضا مصطفي پور گفت: براي وارد شدن به اخلاق بايد به مكاتب اخلاقي رجوع كنيم، كه در انديشه غربي در ارتباط با "اخلاق و سياست" گفته شده كه اين دو رابطه تضاد دارند يعني اخلاق مربوط به زندگي فردي انسان و سياست، مربوط به زندگي اجتماعي انسان است و اين دو حوزه نمي‌توانند زندگي انسان را تحت پوشش قرار دهند.

وي افزود: بحث دوم در انديشه غربي اين است كه اخلاق وسيله‌اي براي حفظ سياست است و همينطور، اخلاق اصل و سياست فرع است و ما بايد اخلاقمان را با سياست هماهنگ و تطبيق كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پور گفت: غرب مي‌گويد"اگر اخلاق پذيرفته شود، براي حفظ قدرت است" اما اسلام با اين مقوله مخالف است زيرا اسلام نظام اخلاقي را مطرح مي‌كند كه فضيلت و سعادت دنيا و آخرت را در نظر دارد.

وي ادامه داد: پيامبران براي اداره جامعه شاخصه‌هاي فراواني مانند رحمت، مهرباني و دلسوزي استفاده مي‌كردند اما در تفكرات غربي معنويت، سعادت و زندگي انسان،‌انسان‌ها مطرح نيست.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمد رضا مصطفي پور،‌ عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت معلم گفت: اخلاق براي سياستمداران واجب است و اگر براخلاق پايبند نباشند، از ديد اسلام مسلمان نيست و پيامبر اكرم (ص) در اين باره فرمودند" سياستمداري كه پايبند اخلاق نباشد، حليه گراست."/ي2
برچسب ها: اسلام ، اخلاق ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار