با توجه به اینکه در طول مدت 25 سال این دروس مورد بازنگری قرار نگرفته بود هم اکنون این امر در اولویت قرار گرفته است.

قدیمی، مدیر کل آموزش عالی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار  دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از تکالیف قانون برنامه پنجم که مربوط به ماده 15 بند 7 است بازنگری برنامه درسی است که آموزش عالی مکلف به انجام آن شده است.

وی افزود: این قانون خصوصا به رشته های علوم انسانی که بیش از 25 سال است که مورد بازنگری قرار نگرفته مربوط می شود چرا که در طول این مدت همواره رشته ها و گرایش های شبیه به هم شکل گرفته است.

قدیمی تصریح کرد: برنامه ریزی درسی به دانشگاه و هئیت ممیزه واگذار شده که در دوره سال 1379 تا 89 همین موضوع موجب شده تا برنامه های واحدهای یکسان و محتوای مختلف، عناوین متفاوت به وجود بیاید چنانچه مثلا در روانشناسی حدود 14 گرایش متفاوت وجود دارد.

** مطرح شدن مدل لوزی در برنامه ریزی درسی

 قدیمی در ادامه گفت: هم اکنون یک برنامه ریزی درسی بحث مدل لوزی مطرح است که ما در دوره های کارشناسی شباهت های آن را جمع کرده و تحت عنوان مثلا روانشناسی عمومی ارائه می دهیم.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد این امر یک سیاستی است که در شورای برنامه ریزی تصویب شده و نظرات همه افراد در انقلاب فرهنگی جمع بندی شده و عملا در دستور کار قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: البته در مورد رشته های جدید و در مورد برنامه های خاص این موضوع در مورد تمام برنامه های مصداق پیدا نمی کند چنانچه در مورد رشته های علوم انسانی این امر به عنوان اولویت تجمیع برنامه ها در دستور کار است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار