رئيس سازمان بسيج مستضعفين، اقدام برخي رسانه‌ها در مقايسه سازمان بسيج با نيروي انتظامي را کاري اشتباه دانست و تاکيد کرد: وظايف بسيج به عنوان تشکل مردمي با وظايف نيروي انتظامي متفاوت است و ما همواره از انجام وظيفه نيروي انتظامي در هر ماموريتي حمايت مي‌کنيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، شب گذشته همايش معرفي الگوي امر به معروف بسيج در پايگاه مقاومت شهيد مظفري مسجد اميرالمومنين(ع) با حضور سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين و جمعي از فرماندهان پايگاه‌ها و حوزه‌هاي مقاومت ناحيه 4 کربلا برگزار شد.

در اين مراسم سردار نقدي طي سخناني با اشاره به فرمايش امام راحل مبني بر اينکه هيچ سلاحي در برابر ملتي که با هم متحد باشند و به خدا توسل کرده باشند سازگار نيست، گفت: تا زماني که ملت ما ايمان خود را حفظ کرده‌اند پيروز ميدان خواهند بود بنابراين غرب سعي دارد با گرفتن ايمان مردم بر آنها غلبه کند.

وي افزود: غرب در راستاي اين هدف با اشاعه اديان و مذاهب جعلي سعي مي‌کند ايمان ملت‌ها را از آنها بگيرد که بروز بهائيت در شيعه و وهابيت در اهل سنت در چارچوب همين اهداف شيطاني است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه استکبار جهاني حتي براي به انحراف کشيدن مناسبت‌هاي مذهبي نيز توطئه‌چيني کرده است، تصريح کرد: آنها سعي دارند با به ابتذال کشيدن نيمه شعبان و ديگر اعياد و وارد کردن اشعار و ادبيات سخيف و انحرافي در نوحه‌ها و عزاداري‌ها اينگونه مراسم را از مسير اصلي و الهي خود خارج کنند.

وي ترويج فمنيسم در جهان را يکي ديگر از توطئه‌هاي غرب عليه بشريت خواند و افزود: بدنبال توسعه فرهنگ انقلاب اسلامي به خارج از مرزهاي کشور و جهاني شدن آن، توطئه‌هاي غرب وسعت بيشتري يافت که از عمده‌ترين اين توطئه‌ها کم‌رنگ کردن دين در اذهان و قلب‌هاي ملت و رواج ماهواره در منازل است.

سردار نقدي با تاکيد بر اينکه در جنگ سرد عليه شوروي سابق تنها رسانه غرب در ترويج افکار خود راديوي روسي زبان آزادي بود، اظهار داشت: با وجود اينکه تنها يک شبکه راديويي عليه شوروي سابق برنامه داشت اما صدها کتاب درباره جنگ سرد نوشته شد و اين در حالي است که امروز حدود 100 شبکه ماهواره‌اي، ده‌ها شبکه راديويي و تعداد بي‌شماري سايت اينترنتي فارسي زبان عليه ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران براي شبهه افکني معرفتي و سياسي و ديني راه اندازي شده است.

وي اقدام اوليه شبکه‌هاي ماهواره‌اي عليه کشورمان را ساخت برنامه‌هاي ناکار‌آمد سياسي خواند و تصريح کرد: استکبار جهاني پس از اين که ديد نمي‌تواند با چنين اقداماتي به پايه‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران ضربه بزند تصميم گرفت با آسيب زدن به بنيادهاي اخلاق جامعه، مردم را از هدف اصلي خود دور کند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد:‌ دشمنان با عادي‌سازي ارتباط دختر و پسر و روابط غير اخلاقي سعي کردند نظام خانواده‌ها را از هم بپاشند.

وي رواج اعتياد و بي‌بند و باري حاصل از تماشاي ماهواره را عامل بيش از 80 درصد از طلاق‌هاي صورت گرفته در کشور دانست و تاکيد کرد: در خانواده‌هايي که مخاطب شبکه‌هاي ماهواره‌اي هستند آمار طلاق ده‌ها برابر ديگر خانواده‌ها است.

سردار نقدي خاطرنشان کرد: امروز خانواده‌ها از مفاسد ناشي از تماشاي ماهواره و آثار مخرب آن خسته شده‌اند و منتظر تلنگري کوچک از طريق ارشاد و يادآوري براي رهايي از اين دام شيطاني هستند.


وي خواستار تاکيد واعظين و خطيب‌هاي مساجد بر خروج ماهواره از منازل خانواده‌هاي مسلمان شد و اظهار داشت: امروز در کشور، شاهد راه‌اندازي انواع شبکه‌هاي تلويزيوني اعم از ورزشي،‌ پويانمايي، مستند و ... توسط رسانه ملي هستيم؛ بنابراين هيچ دليلي براي استفاده از ماهواره باقي نمي‌ماند.

سردار نقدي قلب مسلمان را جايگاه خداوند و قرآن خواند و افزود: نبايد اجازه دهيم سلاح دشمن به چشم و قلب ما فرو رود.

وي با اشاره به اقدام پايگاه شهيد مظفري در جمع آوري داوطلبانه 175 دستگاه ماهواره و تعويض آنها با دستگاه گيرنده ديجيتال يادآور شد: بسيجيان اين پايگاه به کمک امام جماعت اين مسجد توانسته‌اند با لحن صحيح امر به معروف اين اقدام بزرگ را عملي کنند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد:‌ برخي فکر مي‌کنند امر به معروف و نهي از منکر با ترشرويي و تلخ‌زباني همراه است اما در واقع راهکار صحيح امر به معروف و نهي از منکر بيش از هر چيز با لحن صميمي و دوستانه تاثير گذار است.

وي اقدام برخي رسانه‌ها در مقايسه سازمان بسيج با نيروي انتظامي را کاري اشتباه دانست و تاکيد کرد: وظايف بسيج به عنوان تشکل مردمي با نيروي انتظامي متفاوت است و ما همواره از انجام وظيفه نيروي انتظامي در هر ماموريتي حمايت مي‌کنيم.

سردار نقدي با بيان اينکه تمام فريضه‌هاي الهي به واسطه امر به معروف و نهي از منکر القا مي‌شود، يادآور شد: تمامي اعمال نيک در برابر امر به معروف و نهي از منکر، مانند يک قطره در برابر اقيانوس بي پايان است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين انجام امر به معروف و نهي از منکر را منوط به داشتن حکم ندانست و افزود: خداي متعال به تمام افراد مکلف، حکم امر به معروف و نهي از منکر را داده است.

وي با اشاره به اينکه امر به معروف و نهي از منکر با رويکرد ايجابي، خود را در گوشه و کنار کشور نمايان مي‌کند؛ تصريح کرد: امر به معروف و نهي از منکر را در بين نظرهاي خود بگذاريد.

سردار نقدي در پايان، مباني اسلام را مبني بر فطرت انساني دانست و خاطرنشان کرد: انساني که از مرزهاي انسانيت خارج نشده باشد حقيقت را مي‌پذيرد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار