مدير كل شيلات گلستان از آمادگی این اداره برای حمایت از طرح های پژوهشی در بخش شیلات استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ "علي اكبر پاسندي" گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي بالاي شيلات استان با وجود مراكز تكثير ماهيان خاوياري، استخواني، ميگو، ماهيان گرمابي، سردآبي و زينتي اداره كل شيلات استان با تامين بچه ماهي و ديگر امكانات لازم، آمادگي همكاري با دانشجويان و اساتيد دانشگاه‌ها براي اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي و پايان‌نامه‌ها را داراست.

وی افزود: با حمايت اداره كل شيلات استان تعداد 13 طرح پژوهشي و تحقيقاتي از ابتداي سالجاري تاكنون در حال اجرا ست.

به گفته وی اين طرح‌هاي پژوهشي در حول محورهاي توسعه و افزايش بهره وري در توليد انواع بچه ماهي اجرا مي‌شود.

وي تحقيق درباره تغذيه لاروها، بررسي تراكم و درصد جيره غذايي در رشد بچه ماهي‌ها، تاثير مواد غذايي مكمل بر رشد بچه ماهي‌ها را از ديگر موارد پژوهشي عنوان كرد.

وی تصریح کرد : اين طرح‌ها و پروژه‌هاي تحقيقاتي توسط دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد و دكتري دانشگاه‌هاي سراسر كشور انجام مي‌شود.

وي با بيان اينكه اداره كل شيلات گلستان بسترهاي لازم را براي اجراي طرح‌هاي پژوهشي فراهم كرده است گفت: پژوهش و تحقيقات زيربناي توسعه در هر كشور است.

به گفته وي، بهره‌وري علم و تجربه نتيجه تحقيق است و اگر کنجکاوي، مطالعه و پژوهش‌هاي علمي نبود، دانش و تجربه انسان امروزي به دست نمي‌آمد.

پاسندي با بيان اينكه، اداره كل شيلات گلستان تاكنون فعاليت‌هاي تحقيقاتي زيادي توسط دانش‌پژوهان سراسر كشور در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري انجام داده است، گفت: تعداد زيادي از اين تحقيقات در راستاي همكاري در حمايت از پايان‌نامه‌هاي دانشجويي انجام شده است.

به گفته وي، مركز تكثير و پرورش شهيد مرجاني در زمينه ماهيان خاوياري و مركز تكثير و پرورش كلمه سيجوال در زمينه ماهيان استخواني در تمام طول سال آمادگي همكاري با دانش‌پژوهان و دانشجويان را دارا مي‌باشد./س

برچسب ها: شیلات ، پژوهش ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.