مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: دماوند از نظر شرایط جغرافیایی و تنوع تهدیدات حوادث طبیعی منطقه ای که در آن واقع شده حساس ترین شهرستان کشور می باشد.

محمد رضا قادی در گفت گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شهرستان دماوند در منطقه ای کوهستانی و بر روی گسل زلزله خیز مشاء قرار دارد که عبور 2 محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه از آن، حجم و تنوع حوادث را افزایش داده است.

وی ادامه داد: حوادث جاده ای، برف، کولاک، رانش، سیل، زلزله و کوهستان از جمله مواردی است که گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند هرساله با آن روبرو می شود.

قادی افزود: امکانات موجود در پایگاه های امداد و نجات ما برای پاسخ گویی به این همه تنوع حوادث در منطقه جغرافیایی دماوند ناقص می باشد که این امر مشکلات زیادی را برای حادثه دیده و امدادگر به وجود می آورد.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: اگرچه چند سالی است که ما در حوادث جاده ای تجهیز شده ایم اما با داشتن تنها دو دستگاه آمبولانس آماده در شهرستان اگر حادثه سومی اتفاق بیافتد نمی توانیم آن را پاسخ گو باشیم.

وی درباره گستردگی و تنوع حوادث منطقه جغرافیایی شهرستان دماوند بیان داشت: امکانات موجود در جمعیت هلال احمر دماوند نمی تواند جواب گوی 2 محور حساس فیروزکوه و هراز، دریاچه تار، دریاچه لار، قله دماوند، سد لار، سد لتیان و سیل هایی که در اطراف آن ها اتفاق می افتد باشد.

محمدرضا قادی تصریح کرد: وسعت و گستردگی شهرستان دماوند و واقع شدن آن در منطقه ای کوهستانی موجب سخت شدن عملیات امداد و نجات و صرف هزینه زمانی بالا برای دستیابی به نقاط مختلف شهرستان می شود./س
برچسب ها: دماوند ، هلال احمر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.