معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي از تشکيل کميته مشترک کارشناسي بين دانشکده کشاورزي دانشگاه شهيد مدني و اين سازمان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، ايراني فام  در جلسه مشترک بخش کشاورزي با دانشگاه ، با تاكيد بر اينكه گسترش ارتباط بين بخش اجرايي کشاورزي و دانشگاهي سبب دستاوردهاي مثبتي در زمينه‌هاي اقتصادي، تجاري، علمي و دانشگاهي شده است گفت: بايد تجارب علمي دستگاه‌هاي اجرايي با دانش تئوريک دانشگاه‌ها آميخته و سيستمي در زمينه ارتباط دانشگاه‌ها با دستگاه‌هاي اجرايي ايجاد شود که متعهد به ارتباط مستمر با يکديگر و استفاده از اندوخته‌هاي همديگر باشند.

وي با بيان اينکه در تلاش هستيم با ارائه راهکارهاي لازم مشکلات موجود در زمينه ارتباط دانشگاه و بخش اجرايي کشاورزي را حل کنيم تا هماهنگي‌هاي بيشتر ميان دانشگاه و صنعت انجام شود افزود: براي اينکه به توليد پايدار دست يابيم به توليد علم و ارتباط با مراکز علمي نياز داريم.

رئيس پژوهشکده بيوتکنولوژي کشاورزي غرب و شمالغرب کشور نيز بر قابليت هاي اين مرکز در طراحي و ساخت دستگاهي براي تبديل آب شور به شيرين خبر داد و گفت: اين دستگاه با استفاده از ريز جلبک ها آبهاي شور را به شيرين تبديل مي کند که براي آشاميدن و کشاورزي قابل استفاده است.

حجازي با اشاره به محدوديت آب منابع آب شيرين در کشور افزود: در اين راستا پروژه اي در اين پژوهشگاه با عنوان تبديل آب شور به شيرين تعريف شد و در اين پروژه با استفاده از ريز جلبک ها اقدام به شيرين سازي آب کرديم.

وي ريز جلبک ها را از پتانسيل هاي جديد براي توليد انواع فراورده ها در کشور معرفي کرد و اظهار داشت: ريز جلبک ها از قديمي ترين ساکنان اقيانوس ها و آبهاي شيرين به شمار مي روند که حاوي کلروفيل هستند و قابليت فتوسنتز دارند.

رئيس پژوهشکده بيوتکنولوژي کشاورزي غرب و شمالغرب کشور هدف از طراحي اين سيستم را استفاده از مبدل هايي براي تبديل آب شور به شيرين ذکر کرد و يادآور شد: در اين راستا دستگاهي طراحي شد که همزمان با توليد بيومس (زيست توده) جلبک، قادر به استحصال آب شيرين است و اين امر جز با تعامل بخش اجرايي و اين پژوهشکده محقق نمي شد.

وي با بيان اينکه ارتباط تنگاتنگ اين پژوهشکده با سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي اسباب تحقق پژوهشهايي در راستاي توسعه پايدار کشاورزي را در استان فراهم ساخته است افزود: اميدوارم گروه هاي مختلف دانشکده کشاورزي دانشگاه شهيد مدني با تعامل بيشتر با بخش هاي مختلف اجرا بتوانند قدمهاي موثري در توسعه بخش کشاورزي بردارند/س

برچسب ها: علم ، کشاورزی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.