بر اساس پژوهش دانشمندان افرادی که ساعت کاری منظم و ثابتی ندارند بیشتر در معرض سکته های قلبی هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، به نقل از Health Watch KTVQ بر اساس بررسی که بر روی دو میلیون فرد شاغل در بریتانیا انجام شد نشان داد که کارکردن در شیفت های متفاوت و نامنظم باعث برهم خوردن ساعت طبیعی بدن می شود و بر زندگی شاغلین تاثیر منفی می گذارد.
 
بر اساس یافته های قبلی کار در شیفت های متفاوت خطر ابتلا به دیابت و افزایش فشارخون را به همراه دارد دانشمندان دریافتند با محدود کردن کار در شب می توان خطر بیماری های قلبی را کاهش داد.
 
بر اساس یافته های محققان کانادایی از مجموع 17359 عارضه قلبی 6598 سکته قلبی و 1854 سکته مغزی به علت نرسیدن خون به مغز روی داده بود که بیشتر آنها مربوط به افرادی بود که در شیفت شب کار می کردند.
 
دن هاکام، استاد دانشگاه وسترن ایالت اونتاریو کانادا تاکید کرد: افراد شاغل در شیفت های نامنظم بیش از افرادی که ساعات کار ثابت و منظم دارند بد خواب  و بد غذا هستند.
 
به گفته وی افراد شب کار به دلیل فعالیت دائمی سیستم عصبی دچار اضافه وزن و افزایش کلسترول می شوند.
 
جین وایتا مدیر تحقیقات و اطلاع رسانی موسسه ایمنی و شغل اظهار کرد: افرادی که ناچارند در شیفت متفاوت خصوصاً شب ها کار کنند می توانند  با خوردن غذای مناسب، ترک سیگار و افزایش فعالیت های بدنی به حفظ و سلامتی قلب خود کمک کنند و از بهم ریختن اشتهای خود جلوگیری کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار