المپيك 2012 لندن با آن همه مانور تبليغاتي آنچنان بي كيفيت و بي نظم آغاز شد كه " پي ير " بينوا هم المپيك زده شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، المپيك لندن مرهمي بر رسوايي هاي مالي و اخلاقي و سياسي انگليسي ها تلقي مي شد اما شور وشعف خود خواهاني كه به قيمت بد بختي و فقر ديگران شادي را فقط در دل تنها يشان زنده مي كنند با گدايان فقيري كه هر روز صفرهاي مقابل هزينه هاي المپك را مي شمرند تا خوابشان ببرد و فكر شام شب نباشند چهره اي از المپيك ساخت تا " پي ير دوكو برتن" عرق هاي شرم را پشت تابوت المپيك پنهان كند.

المپيك بزرگترين رويداد ورزشي جهان است آنقدر زيباست كه زشتي هاي ميزباني به سرعت نمايان مي شود واين اتفاق در لندن افتاد و شروع كار با هزينه 27 ميليون پوندي براي مراسم افتتاح بود كه بيشتر به يك افتضاح از لحاظ برنامه ريزي و كيفيت بود و شان المپيك براي اولين گام لگدمال شد.

تظاهرات معترض به سود جويي هاي المپيكي و سنگيني بار فقر مالي در انگليس كه با هزينه هاي المپيكي افزايش يافت ،معضل اصلي اين روزهاي شهر لندن است و اما گاف هاي المپيكي در لندن كه شايد برخي از آنها زير پوست ديپلماسي استعمار پير نهفته بود واشتباهات به ظاهر سهوي و ديپلماتيك نقطه تاريك ديگري را در تاريخ المپيك رقم زد.


و اينبار در بحران و تيره روزي اقتصادي غرب و انگليس 799 ميليون يورو هزينه المپيك شد تا كنار استاديوم بزرگ المپيك لندن در كوچه پس كوچه هاي اين شهر دست هاي ناتواني به دنبال تكه ناني در هياهوي المپيك گم شوند.

انگليسي ها كه شايد رفته رفته با سياست هاي غلط شان در حال منزوي شدن هستند دست آوزيري بهتر از المپيك پيدا نكردند و برآنند رنجي را كه از مشكلات داخلي و خارجي كه حاصل سياست غلط خودشان است را با  المپيك 2012التيام بخشند ،نحسي اين المپيك به خاطر ميزباني اش از اولين روز رقابت ها نمود يافت، رعب و وحشتي كه از سوي ماموران امنيتي المپيك ساعاتي پيش از مراسم المپيك در سنت جيمز پارك به بهانه يافتن مهاجران غير قانوني و به فاصله چند ساعت اعتصاب عظیم و گسترده رانندگان تاکسی لندن در شرق و مرکز شهر و تجمع در هاید پارک در مرکز پایتخت انگلیس و ترافیک غیر قابل حل نیز از دیگر معضلات بی برنامگی لندنی ها بود.

 تجمع و اعتراضات صدها نفر از شهروندان لندنی به حضور شرکت شیمیایی DOW به عنوان یکی از حامیان مالی المپیک در شرق لندن حاکی از این بود که مردم انگلیس کشتار سال 1984 هند را فراموش نکرده اند.


اعتراضات عربستان سعودی در مورد ممنوعیت استفاده از حجاب از دیگر نکات منفی انگلیسی ها در برگزاری المپیک بود که منجر به شکایت نواف بن فیصل از مسئولان برگزاری شد.

اعتراض جودوکاران لبنان به مکان تمرین آنها با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس از دیگر حرکات دیپلماتیک و سیاسی انگلیسی ها در المپیک بود و نشان از سوء نیت استعمارگران و حکومت های انگلیس است و اما رسوایی تبانی در کاروان ایرلندی ها که از تبار اسلاف بریتانیایی خود در شبه جزیره هستند نشان داد تقلب در اين سرزمين امري بديهي است.

اهتزاز پرچم کره جنوبی در هنگام مسابقه فوتبال بین کره شمالی و کلمبیا نشان داد حکومت انگلیس از هر ابزاری برای سوء استفاده های سیاسی استفاده می کند و اعتراض کره لکه ننگ دیگری بر میزبانی افتضاح پرمدعاهای توخالی بود و  امکاناتی که بابت آن بوق و کرناها را به صدا در آوردند فقط طبل توخالی بود.

سرویس های بهداشتی مشترک که آدم را یاد حمام عمومی های تهران1 قرن پيش مي اندازد، آب های سرد و گرم نامناسب و وضعیت بغرنج استحمام دست به دست هم داد تا متفق القول از زیان برخی که دنیا دیده اند بشنويم که "ای بابا صد رحمت به پکن" ،" انگلیس، انگلیس که می گفتند این بود" و دیالوگ هایی شبیه آن که نشان داد آواز دهل شنیدن از دور خوش است جالب اینکه در این فضایی که انگلیس محک می خورد و هر روز نمره منفی می گیرد حکومت استعمارگر انگلیس نه تنها نتوانسته کشور خود را سر و سامان بدهد بعضاً به فکر اصلاح دیگر نقاط جهان هم هست البته عنقریب است که در صورت تداوم بحران اقتصادی مردم این کشور رو به مهاجرت به کشورهای آسیایی بیشتر از پیش را داشته باشند و البته ما هنوز هم معتقدیم المپیک زیباست اگر به زشتی ها تعارفش نزنند، انگلیس حتی توانایی اداره یک المپیک را ندارد و آنوقت...
گزارش از اکبر باقري
برچسب ها: المپیک ، انگلیس ، لندن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.