پرخوري در زمان افطار سيستم عصبي به نام پاراسمپاتيك را تحريك كرده و منجر به بي حالي شديد و حتي غش مي ‌شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر فرهاد رضواني ،معاون آموزشي اورژانس كشور با بيان اين مطلب اظهار داشت:  فاصله بين افطار تا سحر بهترين زمان براي مصرف مايعات مثل آب، چاي، آب ميوه‌ هاي طبيعي ، ميوه و تنقلات سالم مثل بادام، پسته و گردو است.

دكتر فرهاد رضواني افزود: برنامه غذایی ما در ماه مبارک رمضان نباید نسبت به قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد همچنین باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن طبیعی تأثیر زیادی نداشته باشد .

وي تصريح كرد: با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز ، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی و دیر هضم می شوند غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط3 تا4 ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.

معاون آموزشي اورژانس كشور ادامه داد:‌ حبوبات و غلات مثل جو ، گندم ، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار،‌ برنج با پوست از جمله غذاهای دیر هضم محسوب مي شوند و به غذاهایی که حاوی قند، آرد سفید و غیره هستند غذاهای زود هضم گفته می شود.

دكتر رضواني بيان كرد: غذاهای مصرفی باید در حالت تعادل با یکدیگر باشند و از همه گروه های غذایی مثل میوه، سبزیجات،‌ گوشت و مرغ و ماهی، نان و غلات و گروه شیر و لبنیات باید در برنامه غذایی ما وجود داشته باشد .

وي خاطرنشان كرد: غذاهای سرخ شده باید به مقدار کم مصرف شوند، زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب می شوند. /ح
برچسب ها: پرخوری ، افطار ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.