آثاري كه با موضوعات قرآني خلق مي شود ويژگي هاي متفاوتي با ديگر موضوعات دارد چرا كه برگرفته از مكنونات قلبي هنرمندان است.

زهره فياضي هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: مفاهيم قرآني جزئي از هنرهاي تجسمي است و هنرمندان رشته هاي مختلف در بخشي از آثار خود به اين مفاهيم در قالب آثار هنري اشاره كرده اند.

وي اظهار داشت: با توجه به اينكه كشور ما يك كشور اسلامي است طبيعتاً پرداختن به موضوعات قرآني از جذابيت بيشتري براي مخاطبين برخوردار است.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگاه هايي با موضوعات قرآني مي‌تواند بستري براي هنرمندان جوان به منظور مشاهده مجموعه آثار قرآني شود.

فياضي گفت: در حقيقت اين نوع نمايشگاه ها باعث راغب ساختن بيشتر جوانان براي پرداختن به موضوعات قرآني شود و البته باعث آشنايي بيشتر با مفاهيم قرآني مي شود.

وي در ادامه به حمايت از هنرمندان قرآني اشاره كرد و گفت: هنرمندان قرآني و يا در حقيقت هنرمنداني كه توجه بيشتري به موضوعات قرآني دارند به و خلق اثر در اين زمينه مي‌پردازند نيازمند حمايت از متوليان هنري هستند.

وي اظهار داشت: به عبارت ديگر حمايت از  هنرمندان رشته هاي مختلف تجسمي كه آثاري با موضوعات قرآني خلق مي كنند مي‌تواند باعث ايجاد انگيزه براي تمامي هنرمندان در جهت پرداختن به موضوعات قرآني شود.

فياضي در ادامه گفت: آثاري كه دربرگيرنده موضوعات قرآني هستند ويژگي متفاوتي دارند و به همين علت كه مخاطبين هنري توجه بيشتري به اين موضوعات دارند به عبارت ديگر هنگامي كه يك اثري با موضوع قرآني خلق مي شود و اثري ديگر با موضوعات مختلف ديگر و در نهايت هر دو اثر براي نمايش در كنار يكديگر قرار مي‌گيرد مشاهده خواهيم كرد كه مخاطب تامل بيشتري در ديدن اثر قرآني دارند.

فياضي گفت: در زمينه آثار ديگري كه با اين موضوعات قرآني نيستند نيازمند آن هستيم كه گاهي به مخاطب در زمينه اثر مربوطه توضيح دهيم و اين درحالي است كه براي موضوعات قرآني هيچگاه توضيحي داده نمي شود چرا كه مخاطب اعم از خاص و عام به خوبي با آن ارتباط برقرار مي‌كند.

اين هنرمند نقاش در ادامه گفت: در آثاري كه در برگيرنده موضوعات قرآني نيازمند شناخت ذائقه مخاطب نيستم چرا كه هر اثر قرآني حتي اگر به ساده ترين شكل نيز ارائه شود در خود دنيايي نهفته از شگفتي دارد كه البته اين شگفتي به جهت موضوع تعيين شده اي است كه در قالب اثري هنري خلق شده است.

وي گفت: بنابراين به جهت آنكه ذائقه مخاطب با اين موضوعات آشنا است نيازي به تلاش بيشتر براي شناسايي آنها (موضوعات قرآني) وجود دارد.

ي در ادامه تصريح كرد: در حقيقت هر آيه اي كه در قالب يك اثر هنري خلق مي شود مي‌تواند نويد بخش رسيدن به قلعه هاي موفقيت هنرمند محسوب شود چرا كه هيچ هنرمندي نمي‌تواند به آساني به خلق اثر قرآني بپردازد و به دليل آنكه پرداختن به اين موضوع قدسي نيازمند درك  كردن آن است./ي2
برچسب ها: قرآن ، هنرمندان ، نقاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.