نمايندگان مجلس پس از استماع نظر موافقان و مخالفان با یک فوریت طرح الحاق یک بند به ماده واحده قانون بودجه سال 1391 کل کشور موافقت کردند.

به‌ گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (يكشنبه) پارلمان، با دو فوریت این طرح با 171 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 20 رأی ممتنع مخالفت کردند و در رأی گیری مجدد با 188 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 11 ممتنع با یک فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

مهدی کوچک‌زاده درباره فوریت این طرح با بیان اینکه جدولی با عنوان شماره 12 در لایحه بودجه سال 1391 کل کشور موجود است گفت: این جدول بودجه کلانی با عنوان جدول کمکهای فرهنگی به خود اختصاص داده است که در واقع هزینه کردن بودجه‌های کشور در بخشی است که ضرورتی ندارد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند تجدید نظر در منابع مالی بودجه هستیم افزود: در حالی که کشاورزان ما به خرید گندم کیلویی 450 تومانی نیازمند هستند دولت می گوید پول برای خرید گندم از کشاورزان با این مبلغ را ندارد، چرا باید میلیاردها پول به دست شرکتهایی برسد که ممکن است این پول را برای سفرهای خارجی یا مثلاً حضور در فلان اجلاس صرف کنند.

کوچک زاده با بیان اینکه هیچ بررسی بعد از اهدا و دادن این کمکهای دولتی به این مؤسسات غیردولتی در سالهای گذشته صورت نگرفته است گفت: تقاضا دارم با رأی به دو فوریت این طرح و تجدید نظر در تخصیص اعتبار به این نهادهای غیردولتی پول کشور که در این قسمت هزینه می شود با نظارت مستقیم مجلس باشد و از هزینه پول کشور در شرایطی که کشاورزان احتیاج به کمک دارند در بخش غیرضروری جلوگیری شود.

پس از اظهارات کوچک زاده، ایرج عبدی در مخالفت با این طرح با این استدلال که در اوسط سال قرار داریم و برخی از این نهادها برای سرمایه و پولی که دولت قرار است به این نهادها بدهد حساب باز کرده‌اند افزود: ایجاد سازوکار جدید در وسط سال درست نیست.

محمد قسیم عثمانی دیگر موافق فوریت این طرح با بیان اینکه 5000 مؤسسه فرهنگی غیردولتی در کشور داریم ادامه داد: چرا باید تنها 170 مؤسسه این پولها را بگیرد؟

وی با بیان اینکه این مؤسسات قدرت لابی‌گری بیشتری دارند گفت: افراد این مؤسسات با حضور در مقابل در کمیسیون تلفیق مبالغ کلانی را به خود اختصاص می دهند که اگر این طرح به تصویب مجلس برسد حداقل پایه این کار غلط که در چند سال اخیر محکم شده است از بین می رود.

هادی قوامی نیز در مخالفت با فوریت این طرح گفت: مجلس نمی‌تواند طرح اصلاحیه و متمم بودجه بیاورد بنابراین این اصلاحیه باید با نظر دولت اعمال شود نه مجلس.

نمایندگان در نهایت پس از استماع نظرهای موافقان و مخالفان تنها با یک فوریت این طرح موافقت کردند و این طرح برای بررسی به کمیسیون مربوط می‌رود.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: مجلس ، بودجه ، بهارستان ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار