نمايندگان مجلس با دو فوريت طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان مخالفت و با يك فوريت اين طرح موافقت كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان مجلس در صحن علني امروز (يكشنبه) با طرح دو فوريت طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان مصوبه سال 1376 مخالفت كردند.

بر اين اساس نمايندگان با 124 راي موافق 78 راي مخالف و 25 راي ممتنع از مجموع 254 راي حاضر با دو فوريت اين طرح مخالفت كردند.

بهارستاني‌ها با 130 راي موافق 66 راي مخالف و 19 راي ممتنع از مجموع 252 راي حاضر با يك فوريت طرح قانون سرباز قهرمان موافقت كردند.

براساس اين طرح دو تبصره به عنوان تبصره هاي 5 و 6 به قانون سرباز قهرمان مصوب 76/12/17  الحاق مي‌شود.

در تبصره 5 اين طرح آمده قهرمانان المپيك شامل نفرات اول تا سوم اين مسابقات و قهرمانان اول مسابقات آسيايي با موافقت ستاد كل نيروهاي مسلح با رعايت ماده واحده قانون سرباز قهرمان و پس از طي دوره آموزش نظامي از انجام قسمت دوره ضرورت معاف مي‌شوند.

همچنين تبصره 6 آن مي‌افزايد وزارت ورزش و جوانان و ساير وزارتخانه‌ها مكلفند با رعايت قوانين و مقررات مربوطه نسبت به استخدام قهرمانان المپيك در وزارتخانه‌ها و يا واحدهاي تربيت بدني و يا ورزشي در كليه موسسات و يا شركتهاي دولتي و وابسته به دولت و يا نهادهاي عمومي غير دولتي اقدام نمايند.

آيين‌نامه اجرايي اين تبصره ظرف شش ماه از تصويب اين قانون به پيشنهاد وزارت ورزش و جوانان با همكاري معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رياست جمهوري تهيه و به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد؛ بنابراين با مخالفت نمايندگان با دو فوريت طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان اين طرح به صورت يك فوريت در دستور كار كميسيون مربوطه قرار خواهد گرفت.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، سرباز ، قهرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
از چه زمانی اجرا میشود ؟
آخرین اخبار