20درصد بذر اصلاح شده كشور دراستان زنجان تولید می شود و در صورت وجود پتانسیل، میزان تولید افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان  مدیر بخش اصلاح نهال و بذر مركز تحقیقات جهاد كشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینكه صادرات بذور اصلاح شده در كشور وجود ندارد،گفت: تلاش كارشناسان و محققان برای افزایش میزان تولیدات این نوع بذور برای استفاده از مزارع و افزایش بهره وری محصولات است.

 كامل با بیان اینكه پارسال 10 هزار تن بذر اصلاح شده در مزارع زنجان توزیع و كشت شد، افزود: امسال این میزان محصول اصلاح توزیع و كشت شده به 15 هزار تن رسید.

وی به خسارت بارندگی به مزارع بذور اصلاح شده اشاره کرد ویادآورشد: با وجود بارندگی های شدید و ایجاد خسارت در این مزارع پیش بینی می شود، میزان بذور اصلاح شده برای سال آتی به 10 هزار تن كاهش یابد.

مدیر بخش اصلاح نهال و بذر مركز تحقیقات جهاد كشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان كامل با بیان اینكه ایران از نظر تولید ارقام مختلف و مناسب كشت محصولات با كیفیت و كمیت بالا مشكلی ندارد ادامه داد: متاسفانه بسیاری از بهره برداران و كشاورزان با مدیریت نادرست میزان بهره وری محصولات را كاهش می دهند و نتایح مطلوب از كشت بذور اصلاح شده بر سر مزارع به دست نمی اید.

به گفته وی، رمز دستیابی به نتایج حاصل از تحقیقات، رعایت درست تمامی بندهای كارشناسی ارائه شده و مدیریت علمی محصولات است./س

برچسب ها: تولید ، بذر ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.