من خادم فرهنگ كشورم و احيا كننده‌ آثار گذشتگانمان هستم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مراسم بزرگداشت نقاش و گرافيست آيدين آغداشلو با حضور آيدين آغداشلو و بهروز جلالي معاون ميراث فرهنگي كشور و وحيد آبادئيان مدير موزه رضا عباسي شب گذشته در موزه رضا عباسي برگزار شد.

آيدين آغداشلو نقاش و گرافيست در اين مراسم در ابتدا در خصوص برپايي اولين نمايشگاه خود در سال 1352 اشاره كرد و گفت: من اولين نمايشگاه خود را در سال 1352 برگزار كردم و امروز براي دومين بار بعد از چهل سال نمايشگاهي ديگر براي آثارم برگزار كردم.

وي در خصوص موزه‌ي رضا عباسي گفت: موزه رضا عباسي در سال 1356 افتتاح شد و در مدت كوتاهي با تلاش گروه كوچكي آثار را جمع آوري و قاب كرديم و اين مكان به موزه تبديل شد كه اين موزه در تهران از موزه هاي تراز اول شناخته شده و نمايشگاهي از تاريخ و فرهنگ ايران است.

آغداشلو در خصوص آثار خود در اين مراسم ادامه داد: من اين‌ آثار را با هنر قطعه بندي خوشنويسي و تذهيب مرمت كردم و به جاي كشيدن نقاشي هاي مدرن با علاقه كار مرمت اين آثار را آغاز كردم.

وي تصريح كرد: من آثاري كه در معرض انهدام بود را مرمت كردم و نگهدارنده‌ بخشي از خاطرات سرزمينم و خادم تاريخ فرهنگ كشورم هستم.

آغداشلو خاطرنشان كرد: اين بزرگداشت را به همه‌ي بزرگان و استادان عرصه‌ي مرمت كه گمنام ماندند تقديم مي كنم./ي2

برچسب ها: آغداشلو ، بزرگداشت ، نقاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار