برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور وزیر بهداشت، استاندار تهران و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان کودکان مفید کلید خورد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  دکتر ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم آغاز اجرای طرح پزشک خانواده که در سالن بیمارستان کودکان مفید برگزار شده بود افزود: ما به موضوع برنامه پزشک خانواده به عنوان یک تکلیف قانونی که در قانون برنامه پنجم توسعه اشاره شده نگاه می کنیم.

وی گفت: ما امروز در دانشگاهی می خواهیم پزشک خانواده را افتتاح کنیم که ده میلیون و چهارصد هزار نفر را تحت پوشش خود دارد و بزرگترین مجموعه پزشک خانواده را باید در کشور رقم بزند بنابراین ماموریت سنگینی را برعهده دارد .

وی با اشاره به این که اجرای موفق این برنامه یک عزم ملی را می طلبد اظهار داشت: ما باید جدیت به خرج دهیم و با کمک مسئولین تمام ارکان نسخه 02 را در کشور اجرایی کنیم علی رغم این که باید تغییراتی در نسخه 02 ایجاد شود ولی انعطاف های لازم در این نسخه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، عنوان کرد: پزشک خانواده تنها راهی است که بحث عدالت در سلامت را رغم می زند، نیروهای تخصصی بی نظیر و توان این نیروها در کشور باید در جهت ارائه خدمات عدالت محور قرار گیرد.

ابوالقاسمی تصریح کرد: محدوده تحت پوشش دانشگاه ما علاوه بر شهر تهران از ملارد تا فیروزکوه 170 کیلومتر است که ما باید خدمات  پزشک خانواده را در این مکان ها ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه همچون دماوند، پاکدشت، ورامین ، پیشوا و غرب تهران، به ترتیب 15، 94 ، 208، 17 و 397 پزشک خانواده نیاز داریم.همچنین برای اجرای برنامه پزشک خانواده در این دانشگاه در کل به 4هزار نفر پزشک، 2800 مسئول بهداشت خانواده، 723 مسئول بهداشت محیط، 992 کارشناس تغذیه و 3810 ماما و پرستار نیاز داریم.

* 18 میلیارد اعتبار برای اجرای برنامه پزشک خانواده

ابوالقاسمی تصریح کرد: طبق محاسبات ما برای اجرای پزشک خانواده در این دانشگاه 18 میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعتبار می خواهد اگر بیمه ها بخواهند در این حوزه با دانشگاه قرارداد ببندند بایستی در یک سال 210 میلیارد تومان به پزشکان بپردازند که اگر درصدی هم به آن اضافه شود حدود 230 تا 240 میلیارد تومان پرداختی به پزشکان در سطح یک است که البته باید مقدار دارو و آزمایشگاه هم به آن اضافه شود.

وی خاطر نشان کرد: افراد می توانند برای ثبت نام پزشک خانواده نوبت گیری و پاسخ به سوالات پزشکان خانواده با سامانه اطلاع رسانی پزشک خانواده با شماره 8999 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است که سه مرکز اطلاع رسانی پزشک خانواده مرکز بهداشتی لیله القدر و طالقانی علاوه بر کودکان مفید از طریق ویدئو کنفرانس برای برنامه پزشک خانواده با حضور وزیر بهداشت افتتاح شدند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.