با پیگیری های معاونت امورفرهنگی، سازمان امور مالیاتی کشور آئین نامه اجرایی موضوع تبصره 3 بند (ل) ماده 139 قانون مالیات های مستقیم ناشران را به مدت 6 ماه به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمن دری با بیان مطلب فوق درباره موضوع معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان اعلام کرد: همانطور که در هفته گذشته در گفتگو با یکی از خبرگزاری های کشور عنوان کردم  پیگیری اصلاح آئین نامه اجرایی قانون مالیات های مستقیم تا اخذ نتیجه نهایی که تحقق دستور رئیس جمهور است، ادامه می یابد.

وی افزود: پس از اینکه دستور رئیس جمهوری در خصوص معافیت مالیات ناشران و کتابفروشان به وزیر اقتصاد  و دارایی ابلاغ شد، موضوع همچنان از سوی وزیر ارشاد و این معاونت پیگیری شد و دو هفته پیش نامه ای تنظیم و از سوی وزیر ارشاد به وزیر اقتصاد ارسال گردید.

وی در خصوص محتوای این نامه گفت: در این نامه وزیر ارشاد صراحتا خواستار اعلام نتیجه و دستور رئیس جمهوری درباره معافیت مالیاتی کتابفروشان شده است.

دری تصریح کرد: پس از صدور دستور رئیس جمهور، این معاونت نیز طی نامه ای به رئیس سازمان امور مالیاتی  کشور با استنادات قانونی اعلام کرد از نظر این معاونت کتابفروشان و ناشران از پرداخت مالیات معاف هستند و خواستار اجرایی شدن قانون مصوب و دستور صریح رئیس جمهور و نیز اصلاح آئین نامه مربوطه گردید.

معاون امور فرهنگی ادامه داد: در این مدت ادارات مالیاتی، ناشران را با تفسیر از مواد 15 و 16 قانون مذکور مشمول پرداخت مالیات می کردند و از سوی دیگر اصلاح آئین نامه نیز قطعا زمان بر است.

وی خاطر نشان کرد: لذا مجموعه پیگیریها منجر به آن شد که معاونت مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور بنا بر دستور رئیس جمهوری به تمام ادارات مالیاتی ابلاغ کرد که مواد 15 و 16 آئین نامه اجرایی موضوع تبصره 3 بند (ل) ماده 139 قانون مالیات های مستقیم ناشران به مدت شش ماه به تعلیق درآید.

دری در پایان گفت: به این ترتیب این اقدام مثبتی است که می تواند راه را برای اصلاح آئین نامه مذکور هموار نماید و قطعی شدن معافیت دائمی اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه ناشران و کتابفروشان را در پی داشته باشد./ي2

برچسب ها: تعلیق ، مالیات ، ناشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار