جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم قم طوماری را در اعتراض به مبلغ قرارداد بازیکنان لیگ برتر فوتبال و همچنین برگزاری این مسابقات در ماه رمضان امضا کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم قم طوماری را در اعتراض به مبلغ قرارداد بازیکنان لیگ برتر فوتبال و همچنین برگزاری این مسابقات در ماه رمضان امضا کردند که بخشي از آن را در زير مي‌خوانيد:

جای تأسف آنجاست که برخی بازی‌ها قبل از اذان آغاز می‌شود و تمرینات برخی تیم‌ها در طی روز انجام می‌پذیرد. چرا باید کاری کنیم که ورزشکاران ما مجبور به روزه خواری شوند؟ در حالی که ورزشکاران و به خصوص بازیکنان فوتبال تا حد زیادی نقش الگو را برای نوجوانان و جوانان ما دارند و این امر به تدریج موجب فرهنگ سازی غلط در کشور می‌شود.

قراردهای چند صد میلیونی یا چند میلیاردی با بازیکنان و مربیان چه معنایی دارند؟ آیا درست است که برخی مربیان یا بازیکنان خارجی برای یک فصل بازی فوتبال پول‌های کلان از بیت المال ملت بگیرند؟ آیا پول‌ها و هزینه‌های صرف شده در راه فوتبال را نمی‌توان بسیار بهتر مدیریت و صرفه جویی کرد و در عوض در زمینه‌های زیر بنایی مورد نیاز کشور و در حمایت از اقشار محروم و مستضعف هزینه نمود؟ کپر نشینان گوشه کنار کشور را با درصد کمی از بودجه‌های صرف شده در این راه می‌توان به سطح معقولی از امکانات زندگی رساند.

چرا بازیکنان فوتبال را باید به بعضی مناطق خوش آب و هوا و یا دوبی و سواحل ترکیه ببرند و بعد اخباری از بعضی مفاسد از آنجاها به گوش برسد؟ چه عاملی باعث جسارت بر انجام حرکت مستهجن دو بازیکن فوتبال در ملأ عام می‌شود؟ چرا باید اخباری از حضور بازیکنان فوتبال یا دست‌اندر کاران باشگاه‌ها در مجالس فساد به گوش برسد؟

امر به معروف و نهی از منکر به خصوص در امور کلان که تاثیرات اجتماعی گسترده‌ای دارند، بر همگان واجب است و اصلاح بعضی مفاسد موجود در ورزش‌ها و بخصوص فوتبال، از قبیل تخلف از قوانین و همچنین مفاسد مالی و اخلاقی، امری زمان‌بر است که نیاز به پیگیری مستمر از سوی مسئولین مومن و متعهد، و مردم ولایتمدار ایران اسلامی دارد.
انتهاي خبر/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار