کارکنان و کارگران شرکت توليد مرغ «دُو» به دليل بلاتکليفي و اعلام اخراج امروز در شهر کمپر فرانسه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ کارکنان و کارگران شرکت توليد مرغ  «دُو» امروز درحالي تظاهرات کردند که بسياري از واحدهاي توليدي فرانسه به ويژه صنعت خودروسازي با مشکلات فراواني مواجه است.

اين تظاهرات زماني صورت گرفت که دادگاه تجارت شهر کمپر در حال تصميم گيري درباره آينده اين شرکت است.بزرگترين شرکت توليد و توزيع مرغ اروپا از دو ماه قبل به دليل کمبود نقدينگي اعلام ورشکستگي و اعلام کرد بايد بخش بيشتري از کارکنان خود را اخراج کند. اين شرکت در فرانسه بيش از 3400 نفر کارگر دارد.

گفته مي شود درصورت صدور حکم انحلال اين  شرکت بسياري از شرکتهاي وابسته و پيمانکار در منطقه برتاني نيز تطعيل خواهند شد. گيوم گارو وزير صنايع غذايي فرانسه گفت: شرکت «دُو» بايد نجات يابد و دولت مي خواهد بيشترين مشاغل در اين شرکت حفظ شود .

به اعتقاد کارشناسان در فرانسه به دليل کمبود بودجه و بدهي هاي عمومي ، دولت فرانسه به طور عملي نمي تواند از شرکت هاي ورشکسته حمايتي کند به همين دليل در همين مدت فقط به توصيه اکتفاء کرده است. انان مي گويند اظهارات وزير فرانسوي نشان مي دهد که دولت در برابر اوضاع دشوار اقتصادي ناتوان مانده است .

برخلاف  تعهد دولت فرانسه به حفظ مشاغل در کشور، ورشکستگي شرکتهاي بزرگ مشکلات زيادي براي دولت به ويژه فرانسوا اولاند رئيس جمهور اين کشور در تحقق وعده هايش ايجاد کرده است.

با اين شرايط روز گذشته هم سه شرکت بزرگ وابسته قطعه سازي پژو در شهر سنکلود و منطقه وژ به دليل اعلام اخراج 70 کارگر دست از کار کشيدند.

 با توجه به اعلام اخراج 8 هزار نفري از کارخانه پژو فرانسه ديگر کارخانه اين شرکت خودرو ساز در شهر رن فرانسه هم اعلام کرد که به ناچار بايد 1400 نفر را اخراج کند . دلايل اين اخراج ها در فرانسه کاهش فروش و در نهايت کاهش توليد اعلام شده است.


برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار