شرکت های توتال، شورون و شلمبرژه، برای ایجاد فناوری نوین شبیه سازی مخزن، با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا به نقل از پایگاه خبری ریگزون، شرکت فرانسوی توتال و شرکت های آمریکایی شورون و شلمبرژه در پروژه ایجاد نسل نوین شبیه ساز مخزن با عنوان اینترسکت همکاری می کنند.

شرکت توتال که به تازگی به دو شرکت آمریکایی یاد شده پیوسته است، توان مهندسی و تجربه های عملی خود را برای توسعه پروژه اینترسکت عرضه خواهد کرد.

اینترسکت یک پروژه دست اول در صنعت نفت محسوب می شود که در آن، ظرفیت های شبیه سازی مخزن و مدیریت مخزن شرکت شورون با توان توسعه نرم افزاری شلمبرژه ترکیب شده است.

این فناوری با بهره گیری از روش های محاسباتی پیشرفته و با استفاده از الگوسازی با کیفیت، از ظرفیت های نرم افزارهای کنونی برای شبیه سازی ذخایر بزرگ و پیچیده فراتر می رود.

این فناوری به بهره برداران میدان های نفتی امکان می دهد سناریوهای گوناگون افزایش کارآیی طرح های توسعه را آزمایش و سیستم های تولید نوینی ایجاد کنند که ذخایر قابل برداشت میدان های نفتی را به بالاترین حد برساند.

آشوک بلانی، مدیر فناوری شلمبرژه گفت: ما به همکاری سازنده سه شرکت مشتاق هستیم و اضافه شدن توتال را برای گسترش ظرفیت های فناوری اینترسکت به فال نیک می گیریم.

پال سیگل، مدیر فناوری انرژی شورون گفت: فناوری اینترسکت هم اکنون از سوی شورون و دیگر شرکت ها، در سطح جهان به کار گرفته می شود و موفقیت آن، شاهدی برای این باور شورون است که فناوری و همکاری، می توانند چالش های دنیای انرژی را به فرصت تبدیل کنند.

اولیویه دو لنگوان، از مدیران ارشد توتال گفت: توتال با پیوستن به پروژه اینترسکت، پایبندی بلند مدت خود را به توسعه فناوری های پیشرفته شبیه سازی مخازن به اثبات رساند.

دو لنگوان افزود: توتال با همکاری شورون و شلمبرژه، بهترین کارشناسان خود را برای توسعه بیشتر و اصلاح شبیه ساز اینترسکت به کار خواهد گرفت و آن را به شبیه ساز مرجع برای ارزیابی دارایی های نفتی چالش برانگیز تبدیل می کند.

شورون و شلمبرژه از سال 2000 میلادی کار روی شبیه ساز اینترسکت را شروع کردند و در سال 2009 میلادی، عرضه تجاری آن آغاز شد.

توتال نیز پیش از این در سال 2011 میلادی، با عرضه تجربه های خود در زمینه شبیه سازی حرارتی، گزینه تازه ای به فناوری اینترسکت افزوده بود./س
برچسب ها: غول ، نفتی ، جهان ، نوآوری ، مخازن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار