كارشناس اقتصادي گفت: وضعيت فعلي توليدكنندگان خودروهاي داخلي و قطعه سازان به معناي شيوع بحران است و عزم جدي دولت را مي طلبد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا احمدي با بيان اينكه كاهش نقدينگي و عدم تامين قطعه اصلي ترين چالش توليدكنندگان خودرو است اظهار داشت: سياست هاي تشويقي خريد خودروهاي داخلي با پرداخت سود 30 درصد به خريداران موثر است اما كافي نيست.
وي افزود: در صورتي كه وعده هاي ارايه شده حقيقي باشد و شفاف سازي در سياست هاي داخلي صورت پذيرد با ورود سرمايه گذاران ايراني مقيم  خارج از كشور در بخش هاي توليدي و صنعتي، مشكلات نقدينگي خودروسازان مرتفع مي شود و همچنين فرصت هاي شغلي بسياري ايجاد مي شود.
احمدي ادامه داد: با توجه به اينكه نرخ بهره در ايران بالاست و زمينه هاي سرمايه گذاري در بخش هاي توليدي، صنعتي و كشاورزي نيز فراهم است ضروري است دولت تمهيداتي بينديشد تا سرمايه هاي سرگردان ايرانيان مقيم خارج از كشور را به اين سمت سوق دهد.
اين كارشناس اقتصادي خاطرنشان كرد:‌ در صورتي كه دولت فضاي سرمايه گذاري خارجي را در ايران امن كند مشكل نقدينگي در تمام بخش هاي اقتصادي تامين مي شود.
وي همچنين واردات خودروهاي خارجي را يك اشتباه عنوان كرد و افزود: بهتر است دولت نظارت خود را بر توليد خودروهاي داخلي در جهت استانداردسازي و مطابقت با خودروهاي پيشرفته خارجي افزايش دهد و با واردات خودروهاي خارجي سعي در ايجاد فضاي رقابتي نداشته باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار