"طلال بن عبدالعزيز" برادر پادشاه عربستان با درخواست از کشورهای عربی برای توجه به اصول اسلام و حقوق بشر و رعایت حقوق شهروندان تأکید کرد، در آينده رژیمهای ديكتاتوري جايگاهي نخواهند داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ؛ "طلال بن عبدالعزيز" گفت : پس از گذشت بيش از يك سال از انقلاب در برخي از كشورهاي عربي و تغيير نظام در آنها، آينده در انتظار اين كشورهاست.
وي با اشاره به اينكه رژیم هاي ديكتاتوري در آينده جايگاهي نخواهند داشت بر ضرورت اهتمام كشورهاي عربي به اصول اسلام كه حقوق بشر را رعايت و حقوق شهروندان را به رسميت مي شناسد و زمينه مشاركت آنها در تصميم گيري ها را فراهم مي كند تأكيد كرد.
اين شاهزاده عربستاني با رد برخي مطالب مطرح شده مبني بر شكست دمكراسي در كشورهاي عربي گفت: جاي تعجب است كه برخي بدون ذكر رويدادهاي كشورهايي كه در آن دمكراسي به طور ناقص يا اشتباه عملي شده است، به چنين نتیجه ای رسيده اند.
طلال خاطرنشان کرد: زماني كه از وضعيت يك كشور خاصي اطلاع داشته باشيم مي توانيم عواملي را كه به رسيدن آن كشور به نتايج مطلوب منجر شده است به طور آشكار بررسی کنیم، اما دمكراسي عملي شده در غرب كاملا موفق بوده است و درباره هر نظام دمكراتيكي كه در كشورهاي جهان سوم به اجرا درخواهد آمد بايد ابتدا ديدگاه شهروندان آن كشور را دريافت و سپس درباره آن قضاوت كرد.
طلال پیش از این نیز با انتقاد از نحوه تعیین ولیعهد و به قدرت رساندن شاهزادگان سالخورده، تأکید کرده بود: هيأت بيعت در عربستان عملا بي اثر شده است و تنها جايگزين، نظام مشروطه سلطنتي است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار