موضوع ايران هراسی در سينمای هاليوود در قالب نقد فيلم در طرح ضيافت انديشه قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان

در اين برنامه نقد فيلم كه با حضور حجت‌الاسلام كريمان‌مجد، از منتقدان سينما در محل سالن اجتماعات دانشكده فنی-مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار شد، با نمايش بخش‌هايی از فيلم‌های «بدون دخترم هرگز»، «سنگسار ثريا»، «اسكندر»، «پنج انگشت»، «سريانا»، «سيصد» و «دروغ‌ها» موضوع اسلام هراسی و ايران هراسی در سينمای هالوود مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام كريمان‌مجد، از منتقدان سينما در اين برنامه گفت: در اكثر فيلم‌هايي كه در سينماي هاليوود بر عليه ايران ساخته مي‌شود ايراني‌ها افرادي قدرتمند، خشن، وحشي و بي‌رحم نشان داده مي‌شوند كه در نهايت علي‌رغم اين همه قدرتمندي و وحشيگري شكست مي‌خورند.

وي افزود: در سينماي هاليوود اسلام هراسي، ايران هراسي، عرب و عجم همه يك فرهنگ محسوب مي‌شود و همه را با هم قاطي كرده و در نهايت از مسلمانان تصويري وحشتناك را نشان مي‌دهند تا اوج نفرت مخاطب اروپايي و آمريكايي از اسلام و ايران را بالا ببرند.

اين منتقد سينما ادامه داد: در فيلمي مثل «بدون دخترم هرگز» و فيلم‌هايي از اين دست كه عليه ايران و ايراني ساخته شده تصويري كه از ايران نشان داده مي‌شود تصويري وحشتناك است و تصويري كه از زن ارايه مي‌شود آدم‌هايي با ضريب هوشي پايين و تحت سلطه مردان است و در مقابل تصوير مرد ايراني يك تصوير وحشي و غير قابل تحمل است.

حجت‌الاسلام كريمان‌مجد با پخش گوشه‌هايي از فيلم «اسكند يا الكساندر» گفت: تصويري كه در اين فيلم از ايراني به مخاطب ارايه شده شخصيتي ظالم و منفي و غاصب است و ايران به‌عنوان كشوري معرفي شده كه به راحتي نمي‌توان آن‌را تحت سلطه قرار داد و براي ورود به اين كشور بايد متحمل رنج‌ها و زحمت‌هاي زيادي شد و در يك كلام مي‌توان گفت در اكثر فيلم‌هاي هاليوودي مرد ايراني شخصيتي وحشي و غيرقابل تحمل است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.