در صورت تشخيص به موقع و درمان زودهنگام ريفلاكس نزديك به 85 درصد موارد اين بيماري با دارو قابل درمان است و در موارد بسيار كمي نياز به اعمال جراحي خواهد بود.

عليرضا امير سليماني، متخصص بيماري هاي گوارشي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ريفلاكس از جمله بيماري هاي شايع و مهمي است كه در بسياري از خانواده ها ديده شده و مشكلات زيادي را به دنبال دارد.

وي با بيان اينكه شيوع بيماري ريفلاكس در بين كودكان بسيار بيشتر از ساير افراد است تصريح كرد: يكي از مشكلات مهم و عمده در رابطه با ريفلاكس تشخيص دير هنگام اين بيماري است كه اين امر موجب كاهش اثربخشي درمان ها و در نتيجه كاهش احتمال بهبود بيماري مي شود.

امير سليماني اظهار داشت: بروز مشكلات گوارشي و علائم و عوارض مربوط به اختلالات گوارشي مانند استفراغ، سوزش و درد پشت جناق سينه از جمله علائم مهم ريفلاكس است.

وي ادامه داد: اگر علائم بيماري ريفلاكس به موقع تشخيص داده نشود به موقع درمان نشود عوارض بسياري ايجاد خواهد شد كه برخي از اين عوارض تنها با روش هاي درماني تخصصي تر همچون اعمال جراحي بهبود خواهند يافت.

اين  متخصص بيماري هاي گوارشي با اشاره به اينكه تشخيص به موقع ريفلاكس به ويژه در كودكان بسيار با اهميت است تاكيد كرد: در صورت تشخيص به موقع و درمان زودهنگام نزديك به 85 درصد موارد بيماري ريفلاكس با دارو قابل درمان است و در موارد بسيار كمي نياز به اعمال جراحي خواهد بود.

امير سليماني يادآور شد: در صورت تشخيص دير هنگام ريفلاكس قسمت پائين مري به دليل برگشت اسيد معده به بخش تحتاني مري اين قسمت دچار آسيب شده و دچار التهابي مانند سوختگي مي شود.

وي خاطرنشان كرد: التهاب و سوختگي مري مي‌تواند خطرناك بوده و در صورتي كه به موقع درمان نشود موجب بروز زخم در قسمت هايي از مري مي شود كه اين موضوع مي تواند عوارض خطرناكي براي بيماري داشته باشد و تنها با درمان هاي جراحي همراه با درمان هاي تخصصي ديگر برطرف مي‌شود./ح


برچسب ها: ریفلاکس ، معده ، گوارش ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار