بسیاری از ناراحتی های دستگاه گوارشی افراد به ویژه در ماه مبارك رمضان ناشی از پرخوری انواع مواد غذایی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان یك فوق تخصص كبد و گوارش بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان گفت: روزه داری به خودی خود برای مردم مشكلات ناشی از دستگاه گوارشی از قبیل درد های معده را ایجاد نمی كند.

نظریان افزود: بسیاری از ناراحتی های ناشی از دستگاه گوارشی به ویژه درد های معده به دلیل مسائل عصبی و احساسی است و نگران كننده نیز نیست.

وی ادامه داد: در صورت تشدید دردهای معده فرد روزه دار باید در كوتاهترین زمان ممكن برای تشخیص و ارائه درمان های لازم به پزشك مربوطه مراجعه كند.

این فوق تخصص كبد و گوارش با اشاره به اینكه برخی بیماران از زخم های گوارشی خود مطلع نیستند تصریح کرد: این افراد می توانند پس از درمان به روز ه داری خود اقدام كنند.

نظریان گفت: روزه داری در افراد مبتلا به رفلاكس معده نیز مشكلاتی را ایجاد نمی كند و این مهم با پیروی از الگوی مناسب غذایی در ماه مبارك رمضان امكان پذیر است.

وی با بیان اینكه برخی افراد هنگام افطاری مایعات سرد را بر مواد نوشیدنی گرم ترجیح می دهند خاطر نشان كرد: این روند به نوبه خود به بی اشتهایی و مشكلات گوارشی در ناحیه معده منجر می شود در حالی که مصرف مایعات ولرم به هضم مناسب غذایی و رفع مشكلات ناشی از آن كمك فراوانی می كند./س

برچسب ها: پرخوری ، ناراحتی ، گوارشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.