در شرایطی که پیشتر گفته می شد در دولت جدید مصر، رئیس شورای عالی نیروهای مسلح همچون دوران رژیم مبارک همچنان وزیر دفاع مصر خواهد بود اما یک منبع آگاه خبر داد که محمد حسین طنطاوی با حفظ سمت به عنوان فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور، معاون رئیس جمهوری خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری البشیر، این منبع آگاه در قاهره در این باره گفت:‌ با توجه به اینکه طنطاوی به سمت معاونت ریاست جمهوری می رسد سمت وزارت دفاع به ژنرال سامی عنان خواهد رسید ضمن اینکه به نظر می رسد سامی عنان سمت جانشین فرماندهی کل قوا را نیز در اختیار بگیرد.

در صورتی که چنین تغییراتی در مصر صورت پذیرد رییس ستاد مشترک ارتش در نشست شورای عالی نیروهای مسلح تعیین خواهد شد.

در همین حال یاسر علی سخنگوی ریاست جمهوری مصر با تکذیب وجود اختلاف میان ریاست جمهوری و شورای عالی نیروهای مسلح کشور برای تعیین وزیر دفاع، گفت: به زودی نام معاونان رئیس جمهوری اعلام خواهد شد و برخی خبرها مبنی بر وجود اختلاف درباره اختیارات معاونان ریاست جمهوری نیز بی پایه و اساس است.

محمد حسین طنطاوی از سال 1991 تا زمان سقوط رژیم مبارک وزیر دفاع مصر بود و در تاریخ یازدهم فوریه 2011 یعنی پس از کناره گیری حسنی مبارک از قدرت، ریاست شورای عالی نیروهای مسلح نیز به او واگذار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار