کارشناس مذهبی برنامه های صدا و سیما گفت: گوش کردن به سخنان بزرگترها هم جوانان را از بلا حفظ می‌کند و هم بزرگترین احترام به آنان هستند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،مشهد  حجت‌الاسلام شهاب مرادی در مراسم هفتمین روز درگذشت خادمه اهل بیت(ع) مرحومه ابراهیمیان در مهدیه نیشابور افزود: احترام به بزرگترها توسط جوانان را موجب خیر جوانان است.

وی یادآور شد: تصویر جامعه اسلامی مهربان بودن به فرزندان کوچک است و پدر و مادرها باید به فرزندان کوچک خود احترام گذاشته و به آنان سخت نگیرند.

وی تأکید کرد: دین اسلام دین مهربانی با بچه‌ها و توجه به آنان است.

او رمضان را همچون محرم فرصت احیای دین و دینداری دانست و اظهار داشت: روزه‌خواری در بین مردم بسیار کم است و مواظب باشیم بازار داغ روزه‌داری را سرد نکینم.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: با توجه به نهادهای فرهنگی دولتی برای حفظ دینداری جوانان و نوجوانان در کشور نیازمند روضه‌ های هفتگی هستیم.

مرادی خاطرنشان کرد: روضه‌های هفتگی تأثیر بسیار زیادی دارد و همین دلشوره‌های هیئت‌داری بسیار با ارزش است.

وی با بیان اینکه انسان در رمضان به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت باید بیفتد، اضافه کرد: در رمضان همچنین باید به یاد گرسنه‌های جامعه افتاد تا به آنان رسیدگی بهتری شود.

وی گفت: مجموعه توصیه‌های اخلاقی پیامبر(ص) برای رمضان زیاد قرآن خواندن، استغفار و ذکر گفتن است.

وی تصریح کرد: مردم در رمضان با پس‌انداز کردن قرآن خواندن، گریه کردن، نماز شب و انفاق برای خود می‌توانند قدرت روحی خود را برای خوب زندگی کردن افزایش دهند./س

برچسب ها: کارشناس ، مذهبی ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.