مسئول بهبود تغذیه مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: مصرف سبزی‌ و میوه‌ها با داشتن نوعی مواد سلولزی به نام فیبر و به گفته تمامی محققان علوم تغذیه و پزشکی موجب کاهش بروز سرطان به ویژه سرطان روده می‌شود.

زهرا اباصلتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، افزود : مواد فیبری با تسریع حرکت غذا در دستگاه گوارش، سرعت تخلیه روده را افزایش می‌دهند که این امر موجب کاهش تماس مواد سرطان‌زا با دیواره روده می‌شود.

وی بهبودی میانگین استاندارد مصرف میوه و سبزی در
روز را 400 گرم و یا 5 واحد شامل مصرف سه ميوه متوسط و 300 گرم سبزي اعلام کرد و افزود : میانگین مصرف میوه و سبزی در استان و همچنین درکل کشور کمتر از متوسط جهانی و استانداردهای بین المللی است
مسئول بهبود تغذیه مرکز بهداشت خراسان رضوی اظهار داشت: بر
اساس بررسی های انجام شده در خراسان رضوی 89درصد از مردم استان کمتر از میانگین استاندارد، میوه و سبزی مصرف می کنند .
وی با اشاره به اینکه فرهنگ مصرف ميوه و سبزي در كشور و استان خراسان رضوي با وجود اینکه این استان یکی از بزرگترین تولید کنندگان میوه و سبزی در کشور است نهادينه نشده است بیان داشت: اين موضوع تنها به درآمد خانواده ها و شرايط اقتصادي بستگي ندارد ، چرا كه بسیاری از خانواده هاي با درآمد بالا، میوه و سبزی کمی استفاده می کنند.
اباصلتی افزود گفت: هم اكنون
اضافه وزن و چاقي يكي از مشكلات مهم سلامتي جامعه به شمار مي رود كه مهم ترين علل آن مصرف كم ميوه و سبزي، فعاليت فيزيكي كم و مصرف زياد مواد قندي و چربي ها است.
وي افزود:چاقي و اضافه وزن در ايجاد بيماري هايي مانند بيماري قلب و عروقي، سرطان ها و ديابت نقش مهمي دارد.

برچسب ها: کاهش ، بروز ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.