سجاد هاشمی آهنگرانی نخستین ورزشکاری است که در دوی 400 متر برای ایران توانسته سهمیّه المپیک بدست آورد. همچنین وی نخستین دونده ای که 400 متر را زیر 46 ثانیه دویده و برای ایران افتخار آفرینی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، سجاد توسط داد روان مربی دو و میدانی در مدرسه استعداد یابی کشف شد و پس از طی کردن مدارج ترقی در نونهالان طی به تیم ملی جوانان راه پیدا کرد و بعد از 3 سال حضور در تیم ملی جوانان و با نظر کادر فنی به تیم ملی بزرگسالان راه یافت و هم اکنون هم بعد از زدن رکورد در مسابقات جهانی توانست یکی از سهمیه های المپیک لندن را در ورزش دومیدانی بدست آورد.

هاشمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: از مسائل و مشکلاتش برای حضور در المپیک گفت که در ادامه خواهید خواند.

وضعیت آمادگی تان قبل از حضور در المپیک لندن بگوئید ، تمرینات اختصاصی ام را از 8 ماه پیش که جواز حضور در المپیک در رشته دومیدانی کسب کردم زیر نظر داد روان مربی ام آغاز کردم و در حال حاضر هم بدون نظارت مسئولان فدراسیون دومیدانی آماده حضور در المپیک می شوم.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: در یک برهه زمانی با روحیه تمرین می کردم اما از وقتی بی توجهی مسئولان را دیدم دیگر انگیزه ای برای حضور مقتدرانه در المپیک لندن را ندارم تلاشم در المپیک فقط به خاطر حمایت هواداران و استاندار آذربایجان خواهد بود.

هاشمی که از عدم توجه مسئولان دومیدانی در مورد ورزشکاران المپیکی بسیار اعتراض داشت در ادامه بیان کرد: مسئولان فدراسیون دومیدانی از 8 ماه پیش که جواز المپیک را گرفتم حتی یک بار به تبریز نیامدند تا چگونگی تمرین کردن مرا ببینند و از طریق تماس تلفنی وضعیت آمادگی ام را جویا می شدند که این اقدام غیرحرفه ای و آماتورگونه محسوب می شود.

دونده المپیکی در خصوص امکانات فراهم شده فدراسیون دومیدانی برای ورزشکاران گفت: من تنها ورزشکار دومیدانی کار هستم که با کمترین هزینه برای المپیک تمرین می کنم. فدراسیون دومیدانی فقط حقوق ماهیانه و پاداش رکورد شکنی ام را دادند و مابقی هزینه ها از جمله تشکیل اردو، تغذیه، حقوق مربی ام را هم خودم پرداخت می کنم.

هاشمی عنوان کرد: دو ماه که با بهترین شرایط جسمانی در هتل تبریز مستقر شدم و آنجا اردویم را سپری می کنم  تمام هزینه های اردویم در هتل که ماهانه 8 میلیون می شود هم خودم پرداخت کردم.

وی درباره عملکرد مربی اش برای آماده کردنش برای المپیک گفت: از بین تمام دوندگان المپیکی فقط من با یک مربی کار می کنم و حتی در این چند سال مربی ام را هم عوض نکردم اما مابقی المپیکی ها تا الان چندین مربی تعویض کردند. در مجموع دادروان مربی ام تمرینات خوبی برای آمادگی بیشتر در المپیک در نظر گرفته است که بر اساس آن بتوانم رکورد خوبی در المپیک بزنم.

وی در ادامه بیان داشت: مسئولان فدراسیون فوتبال مربیانی را برای همراه شدن با المپیکی های دومیدانی در المپیک 2012 لندن در نظر گرفتند که به نظرم بهتر بود هر ورزشکار با مربی اختصاصی اش به این مسابقات اعزام می شد.

هاشمی درباره اردوی های برگزار شده تا قبل از المپیک گفت: مسئولان فدراسیون دومیدانی فقط یک اردوی 14 روزه با حداقل هزینه در کیش برگزار کردند و مسابقات تدارکاتی خوبی هم ما دومیدانی کار انجام ندادیم و در این مسابقات که حریفان قدری حضور نداشتند م توانستم پنج مدال طلا در دوی 400 متر با رکورد 46 ثانیه بزنم که معلوم می شود سطح مسابقات پایین بود.

وی در خصوص عملکرد کمیته ملی المپیک در فراهم کردن امکانات برای ورزشکاران المپیکی تصریح کرد: متاسفانه کمیته ملی المپیک مسابقات مهم المپیک را ساده و راحت گرفتند و نظارتی بر وظایف محول شده به فدراسیون ها در قبال ورزشکاران المپیکی انجام نمی دهند.

هاشمی بیان داشت: مسئولان فدراسیون دومیدانی وقتی پیگیر وضعیت ورزشکاران المپیکی شان نمی شوند نباید انتظار کسب نتیجه و مدال آوری از آنها در المپیک لندن داشته باشند.

دونده المپیکی عنوان کرد: مسابقات المپیک میدان رقابت و جدال بین ورزشکاران سراسر دنیا است و شوخی بردار نیست اما مسئولان ورزش فقط یک سال قبل از المپیک برای این مسابقات هزینه می کنند و بعد از حضور در المپیک از حمایت مالی و معنوی ورزشکار دست بر می دارند که اقدامشان درست نیست.

وی درباره وضعیت روحی و روانی اش قبل از اعزام به المپیک لندن گفت: آمادگی بدنی ام خوب است اما از لحاظ ذهنی و روحی وضعیت مطلوبی ندارم چرا که فدراسیون دومیدانی پیگیر تمریناتم نبود ، متاسفانه مسئولان مطالبات مربی ام را نمی دهند و خودم همه هزینه ها را از جمله حقوق مربی ام را می پردازم.

وی درباره شناختش از حریفانش در المپیک لندن گفت: شناخت خوبی از حریفانم دارم حریفان قدرتمند دوی 400 متر ورزشکارانی از کشورهای آمریکا، دومینکن و جامائیکا هستند که همه آنها جزء رقبای اصلی ام به شمار می آیند در برابر بزرگان دوی 400 متر همان قدر که بتوانم رکورد خودم را بزنم شق و قمر و کار بزرگی انجام دادم و انتظاری جز این نباید باشد.

وی درباره پیش بینی اش از مدال آوری دومیدانی کارهای المپیک گفت: به نظرم احساس حدادی از بین 10 دومیدانی کار شانس زیادی برای مدال آوری در المپیک را دارد. حدادی گل سرسبد دومیدانی به شمار می آید و تجربه زیادی هم در بین المپیکی ها دارد و اگر بدشانسی دور قبل نصیبش نشود می تواند یکی از مدال های رنگارنگ را در المپیک بدست آورد.

هاشمی در ادامه بیان داشت: اگر دومیدانی کارهای المپیک خودشان را باور کنند در این مسابقات می توانند تا فینال هم پیش بروند و حتی در یکی از سکوهای قهرمانی قرار بگیرند.

ملی پوش المپیکی دومیدانی اظهار داشت: از مسئولان فدراسیون دومیدانی و کمیته المپیک خواهش می کنم که سری به محل اردو در تبریز بزنند و از نزدیک شاهد تمریناتم  باشند و از لحاظ روحی و روانی مرا آماده مسابقات المپیک کنند.

وی درباره اردوی مشترک تمرینی تا قبل از اعزام به المپیک لندن بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی فدراسیون دومیدانی اردوی مشترک تمرینی بین دوندگان المپیکی از اول تا دهم مرداد ماه در تهران برگزار می شود البته من از مسئولان فدراسیون درخواست کردم که به تهران نیایم و تمریناتم را تا قبل از اعزام شدن به المپیک در تبریز ادامه دهم چرا که مربی ام نمی تواند مرا در اردوی تهران همراهی کند و نبود این مربی می تواند برایم مشکل ساز شود.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: این المپیک که می گذرد اما از مسئولان کمیته ملی المپیک درخواست می کنم که حداقل در المپیک بعدی برنامه ریزی دقیقی انجام دهند و برای المپیکی ها ارزش قائل شوند و چند دقیقه وقت برای ما ورزشکاران بگذارند چیزی از بزرگواریشان کم نمی شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار