شرکت ‌کنندگان در این مسابقه از هیچ لباس محافظی در مقابل شاخ‌‌ های تیز این گاو‌‌ها استفاده نمی ‌کنند و تنها با شلوار جین و تی‌شرت خود به جنگ آنها می‌ روند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رسم گاوبازی که سالهاست در کشورهای مختلف دنیا برگزار می شود اگرچه همواره با اعتراض گروههای حامی حقوق حیوانات همراه بوده اما هیچگاه متوقف نشده و در هر مراسم گاوبازی، دهها حیوان بی گناه قربانی تفریح برخی افراد و جلب توریست می شوند.

مسابقات گاوبازی در کلمبیا یکی از بدترین مسابقات بین گاو‌های وحشی و انسان ‌هاست که همیشه تلفات زیادی به همراه داشته است. این مسابقات که در میدان گاوبازی منطقه آرنال Arenal کلمبیا برگزار می‌شود نشان‌ دهنده نمایشی خونین بین گاو‌های وحشی و انسان است.


 
ماتادورها (گاوبازان) با تکان دادن پارچه‌ ای قرمز رنگ گاوها را عصبانی کرده و با نیزه به آن حیوان حمله می ‌کنند. هرچند برخی اوقات در این جدال خونین شاخ‌‌ های تیز گاو‌های وحشی و عصبانی در سینه گاو بازان فرو رفته و زخم‌‌ های کاری بر بدنشان به جای می گذارد، اما عمدتا این انسان ها هستند که با فروکردن نیزه بر بدن این حیوانات، به تفریح می پردازند.



اگرچه مسابقات گاوبازی در کلمبیا قانونی است اما طرفداران حیات ‌وحش و دوستداران محیط زیست واکنش‌‌ های زیادی در مقابل این قانون از خود نشان داده ‌اند که طبق معمول نظام سرمایه داری چندان موفق نبوده ‌اند.



نکته عجیب در این کشور فقیر آن است که شرکت ‌کنندگان در این مسابقه از هیچ لباس محافظی در مقابل شاخ‌‌ های تیز این گاو‌‌ها استفاده نمی ‌کنند و تنها با شلوار جین و تی‌شرت خود به جنگ آنها می‌ روند و با تعقیب و گریز و سر به سر گذاشتن گاوها، آنها را عصبانی می‌ کنند.
برچسب ها: گاوبازی ، کلمبیا ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.