وزير امورخارجه گفت: دولت سوريه تا كنون با اقدامات هوشيارانه در مبارزه با گروه هاي معارض باعث ترس و وحشت بيگانگان حامي اين گروه شده و استمرار مقاومت در سوريه گام اصلي براي پيروزي مردم اين كشور است.

علي اكبر صالحي در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گروه داخلي معارض در سوريه اظهار داشت  :گروهي كه به عنوان گروه معارض داخلي در سوريه تلقي مي‌شوند بايد اهداف و خواسته آنها مورد اهميت دولت سوريه قرار بگيرد و بشار اسد با اصلاحاتي که آغاز کرده اين گروه به اهداف و خواسته هايشان خواهند رسيد.

صالحي با تشريح وضعيت گروه معارض خارجي در سوريه ادامه داد:گروه خارجي معارض در سوريه که  توسط كشورهاي بيگانه حمايت تسليحاتي و نظامي مي‌شوند و با افكار شوم خود در مورد دولت مردان سوريه موجب آشفتگي اوضاع  و به فکر براندازي حکومت در سوريه هستند.

وي با تاكيد براستمرار مبارزه دولت سوريه با اين گروه خارجي بيان كرد: دولت سوريه تا كنون با اقدامات هوشيارانه در مبارزه با اين گروه باعث ترس و وحشت بيگانگان حامي اين گروه شده كه با استمرار اين مبارزه توسط دولت مردمي سوريه اين گروه به صورت كامل متلاشي شود.

وزير امورخارجه در خصوص درگيري كه در كشور ميانمار در خردادماه سال جاري اتفاق افتاد، گفت: درگيري به وجود آمده در كشور ميانمار به بهانه خاصي اتفاق افتاد كه در آن درگيري جمعي از مسلمانان تابع آن كشور كشته شدند.

وزير امورخارجه كشورمان خاطرنشان كرد: از جمعيت 53 ميليوني كشور ميانمار تنها 20 درصد مردمان اين كشور مسلمان هستند و تعداد زيادي از جمعيت اين كشور از 9 قوميت ديگر تشكيل شده كه اين را مي‌توان عاملي به عنوان درگيري  بين مردم ميانمار دانست.

انتهاي پيام/پ3


برچسب ها: صالحی ، سوریه ، میانمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار