رئیس مركز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به اینكه اخلاق امری تشریفاتی نیست، گفت: اخلاق تضمین كننده رقابت سالم و ایجاد كننده فضا و زمینه های انجام كارهای كیفی است و در صورت سلب آن از جامعه یا سازمان، نباید منتظر پیشرفت و توسعه بود.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی خاطرنشان كرد: بر همین اساس، اسلام نه تنها ایمان را به اخلاق گره زده است بلكه ایمان بهتر را در اخلاق برتر معرفی كرده است.
وی كه با موضوع نظام پیشنهادها سخن می گفت، افزود: دین مبین اسلام چهار اصل را ارائه كرده كه در صورت تحقق آن ها، سازمان ها را به سمت ارائه خدمات كیفی سوق خواهد داد.
مبلغی افزود: 'اصالت سعی'، 'اصالت انجام عمل كیفی' (عمل صالح)، 'اصالت تسابق' (پیش دستی در كار خیر) و 'اصالت اخلاق' چهار اصل ارایه شده از سوی دین اسلام می باشد.
استاد حوزه با بیان اینكه فضای هر سازمان باید فضای كوشش، انجام كار كیفی، پر رقابت و اخلاقی باشد، گفت: اگر ساختار و مدیریت یك سازمان بر پایه این چهار اصل استوار گردد، فضایی برخوردار از چهار ویژگی رقابتی، اخلاقی، كار مدار و كیفیت محور بودن شكل خواهد گرفت كه محصول آن ارائه خدمات كیفی به جامعه است./س
برچسب ها: قم ، پیشرفت جامعه ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.