رسانه هاي موريتاني، اعلام كردند؛ عبدالله السنوسي رئيس دستگاه اطلاعاتي رژيم قذافي امروز به مقامات شوراي انتقالي ليبي تحويل داده مي شود كه معاون مصطفي عبدالجليل اين گفته را تكذيب و استرداد السنوسي توسط موريتاني را رد كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الوعي نيوز؛ روز گذشته روزنامه آزادي موريتاني با اعلام خبر سفر هيئت اعزامي از طرف شوراي انتقالي ليبي به موريتاني، از اتمام استرداد عبدالله السنوسي به ليبي سخن به ميان آورد و افزود: يك هواپيماي باربري متعلق به ليبي با 25 فرد نظامي براي اجراي توافق و تحويل گرفتن السنوسي به فرودگاه نواكشوت وارد شدند و قرار است اين افراد، پس از اتمام كار خود به شهر بنغازي بازگردند.
 
همزمان با انتشار اين خبر، سالم قنان معاون سوم مصطفي عبدالجليل رئيس شوراي انتقالي ليبي، به خبرنگاران گفت: آنچه كه رسانه هاي موريتاني پيرامون سفر هيئتي از ليبي براي استرداد السنوسي نقل مي كنند، تكذيب مي كنيم.
 
وي همچنين مذاكرات مقامات ليبي با موريتاني را در آغاز خود خواند و استرداد رئيس دستگاه اطلاعاتي رژيم قذافي به خاك ليبي را رد كرد.
 
گفتني است؛ عبدالله السنوسي رئيس دستگاه اطلاعاتي حكومت سابق ليبي و داماد معمر قذافي، پس از انقلاب در اين كشور به موريتاني گريخت كه پس از آن توسط نيروهاي امنيتي در فرودگاه نواكشوط بازداشت و به زندان منتقل شد كه طي ماه هاي اخير مقامات ليبي با مذاكرات گسترده با مقامات موريتاني، خواهان استرداد فوري السنوسي شدند.
برچسب ها: السنوسی ، موریتانی ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار