تدوین بسته های آموزشی در جهت توانمندسازی جوامع محلی و ساماندهی زیرساخت های روستاهای هدف گردشگری سراسر کشور، در دستور كار شوراي برنامه ريزي آموزشي اداره كل طبيعت گردي قرار گرفت.

محمد علی فیاضی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: بنا بر بند «و»، ماده «3»، «وظایف آیین نامه کمیته ملی طبیعت گردی»، مبنی بر تشویق و ترویج فرهنگ طبیعت دوستی  و طبیعت گردی و اجرای برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی در این زمینه، تدوین بسته های آموزشی ویژه مخاطبان بومی روستاهای هدف گردشگری با هدف فرهنگ سازی عمومی، توانمندسازی جوامع محلی و افزایش جذب گردشگر از این حوزه با همکاری ارگان های فرابخشی شامل سازمان جنگل ها و مراتع، محیط زیست و فعالان بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

فیاضی با اشاره به اینکه  بسته های آموزشی مذکور در کوتاه ترین زمان تهیه و به استان ها ابلاغ می گردد؛ یادآور شد: 31 روستای هدف گردشگری به منظور محقق شدن برنامه های آموزشی گفته شده در اولویت قرار دارند. 

مدیر کل اداره طبیعت گردی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد روستاهای هدف سراسر کشور از 464 روستا به 1100 مورد خواهد رسید؛ تصریح کرد: ارتقای سطح کیفی و کمی دانش مخاطبان بومی روستاهای هدف گردشگری با توجه به هدف گذاری جذب بیش از 2 میلیون طبیعت گرد در سال جاری، امری ضروری به شمار می آید که با جدیت از سوی اداره کل کمیته ملی طبیعت گردی پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه بسته آموزشی مربوط به مخاطبان بومی روستاهای هدف در سطوح مختلف طراحی و ارائه خواهد شد؛ افزود: آموزش های گفته شده به صورت اختصاصی ویژه دهیاران، صاحبان اقامتگاه های بومی، واحدهای پذیرایی، راهنمایان محلی روستایی و عرضه کنندگان محصولات صنایع دستی، هنرهای سنتی و بومی و نیز سایر اهالی روستاهای هدف تدوین خواهند شد. /عب

برچسب ها: تدوین ، بسته ، آموزشی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار